Перш за все таке зарахування слід оформити або додатковими угодами до договорів від 2016 р., або зазначити про це в нових договорах. Якщо цього не було зроблено, до нових договорів теж можна укласти додаткові угоди. Наприклад, формулювання можуть бути такими: «Сторони домовились вважати оплату за договором №… від хх.хх.2016 р. оплатою за договором №… від 03.01.2017 р.».
Датою зарахування передплати за обома договорами буде:
- або дата укладання нових договорів з умовою про зарахування передплат за старими договорами,
- або дата укладання додаткової угоди про таке зарахування.
Приклад 1. У 2016 р. ціна послуги з перевезення лісопродукції становила 201,00 грн з ПДВ за 1 тону, 167,50 грн без ПДВ за 1 тону (умовно). На суму передплати 100000 грн з ПДВ (83333,33 грн без ПДВ) припадає кількість послуг 497,5124 тони (83333,33/175 = 497,5124).
В 2016 році була складена податкова накладна таким чином (наводимо фрагмент розділу Б податкової накладної):
| № з/п | Номенклатура товарів/послуг продавця | Кількість | Ціна постачання одиниці товару / послуги без урахування податку на додану вартість | Обсяги постачання | 
| 1 | 2 | 6 | 7 | 10 | 
| 1 | послуги перевезення | 497,5124 | 167,50 | 83333,33 | 
Збільшення ціни послуги за умови незмінної загальної вартості (100000 грн з ПДВ) призводить до пропорційного зменшення кількості послуг, що припадають на таку вартість. Тому в розрахунку коригування одночасно буде відкориговано і кількість, і ціну.
Приклад 2. У 2017 р. ціна збільшилася на 18 грн з ПДВ за 1 тону, без ПДВ – 15 грн за 1 тону.
Якщо ціна збільшується на 15 грн/т, то для 497,5124 т збільшення бази оподаткування відбудеться на 7462,69 грн = 497,5124 т * 15 грн/т. Далі, щоб база оподаткування залишилася на рівні 83333,33 грн, слід зменшити кількість передоплачених послуг, але розрахунок буде вже за новою ціною 182,50 грн (167,50 грн + 15,00 грн = 182,50 грн). Нова кількість передоплачених послуг становить 83333,33/182,50 = 456,621 т, що на 40,8914 т менше, ніж було зазначено у податковій накладній.
При заповненні єдиного РК на дві причини коригування ПДВ слід дотримуватися загальних правил складання цього документа. Ми лише зауважимо, що обидві причини коригування ПДВ слід відобразити окремими рядками в РК. Загальний підсумок за таким особливим РК підбивається в рядку «Усього». В даному випадку підсумок буде нульовий.
| №  з/п  | Причина | Номенклатура товарів/послуг, вартість чи кількість яких коригується | Коригування кількості | Коригування вартості | Обсяги постачання | |||
| зміна кількості, об'єму, обсягу | ціна постачання товарів/ | зміна ціни | кількість постачання товарів/ | |||||
| 1 | 2 | 3 | 7 | 8 | 9 | 10 | 13 | |
| 1 | Зміна ціни | послуги перевезення | - | - | 15 | 497,5124 | 7462,69 | |
| 1 | Зміна кількості | послуги перевезення | -40,8914 | 182,50 | - | - | -7462,69 | |
Далі припустимо, що в січні 2017 р. було надано послуг з перевезення на суму 30000 грн з ПДВ, у лютому – на 42000 грн з ПДВ, а у березні – на 33000 грн з ПДВ.
У січні і лютому 2017 р. послуги повністю надавалися за рахунок передплати, яка залишилася з 2016 р. – відбулася друга подія, і ПН на послуги за січень і лютий складати не потрібно.
Послуги у березні частково надавались за рахунок передплати, що залишилася з 2016 р., у сумі 100000 – 30000 – 42000 = 28000 грн. На решту вартості послуг за березень (33000 -28000 = 5000 грн) слід буде скласти нову ПН у загальному порядку датою складання акта за березень (наприклад, 31.03.2017 р.).
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись