• Посилання скопійовано

Передплата від одного покупця за різними договорами: як зарахувати?

В 2016 році підприємство надавало послуги замовнику за двома договорами. В кінці року залишилася передплата за обома договорами. З 2017 р. укладено нові договори, що відповідають старим, проте з іншими цінами. Як зарахувати передплату 2016 р. за новими договорами та оформити коригування податкових накладних?

Перш за все таке зарахування слід оформити або додатковими угодами до договорів від 2016 р., або зазначити про це в нових договорах. Якщо цього не було зроблено, до нових договорів теж можна укласти додаткові угоди. Наприклад, формулювання можуть бути такими: «Сторони домовились вважати оплату за договором № … від хх.хх.2016 р.  оплатою за договором № … від 03.01.2017 р.».

Датою зарахування передплати за обома договорами буде:

  • або дата укладання нових договорів з умовою про зарахування передплат за старими договорами,
  • або дата укладання додаткової угоди про таке зарахування. 

 

Приклад 1. У 2016 р. ціна послуги з перевезення лісопродукції становила 201,00 грн з ПДВ за 1 тону, 167,50 грн без ПДВ за 1 тону (умовно). На суму передплати 100000 грн з ПДВ (83333,33 грн без ПДВ) припадає кількість послуг 497,5124 тони (83333,33/175 = 497,5124).

В 2016 році  була складена податкова накладна таким чином  (наводимо фрагмент розділу Б податкової накладної):

№    з/п

Номенклатура товарів/послуг продавця

Кількість
 (об'єм, обсяг)

Ціна постачання одиниці товару / послуги без урахування податку на додану вартість

Обсяги постачання
(база оподаткування)
без урахування податку на додану вартість

1

2

6

7

10

1

послуги перевезення

497,5124 

 167,50

83333,33 

Збільшення ціни послуги за умови незмінної загальної вартості (100000 грн з ПДВ) призводить до пропорційного зменшення кількості послуг, що припадають на таку вартість. Тому в розрахунку коригування одночасно буде відкориговано і кількість, і ціну.

 

Приклад 2. У 2017 р. ціна збільшилася на 18 грн з ПДВ за 1 тону, без ПДВ – 15 грн за 1 тону.

Якщо ціна збільшується на 15 грн/т, то для 497,5124  т  збільшення бази оподаткування відбудеться на 7462,69 грн = 497,5124 т * 15 грн/т. Далі, щоб база оподаткування залишилася на рівні 83333,33 грн, слід зменшити кількість передоплачених послуг, але розрахунок буде вже за новою ціною 182,50 грн (167,50 грн + 15,00 грн = 182,50 грн). Нова кількість передоплачених послуг становить 83333,33/182,50 = 456,621 т, що на 40,8914 т менше, ніж було зазначено у податковій накладній.

При заповненні єдиного РК на дві причини коригування ПДВ слід дотримуватися загальних правил складання цього документа. Ми лише зауважимо, що обидві причини коригування ПДВ слід відобразити окремими рядками в РК. Загальний підсумок за таким особливим РК підбивається в рядку «Усього». В даному випадку підсумок буде нульовий.

№  з/п
рядка податкової накладної, що коригується

Причина
коригування

Номенклатура товарів/послуг, вартість чи кількість яких коригується

Коригування кількості

Коригування вартості

Обсяги постачання
(база оподаткування)
без урахування податку на додану вартість

 
 

зміна кількості, об'єму, обсягу
(-) (+)

ціна постачання товарів/
послуг

зміна ціни
(-) (+)

кількість постачання товарів/
послуг

 
 
 

1

2

3

7

8

9

10

13

 

 1

Зміна ціни 

 послуги перевезення

-

15 

497,5124  

7462,69 

 

 1

 Зміна кількості

послуги перевезення 

 -40,8914

182,50

 -

-7462,69 

 

Далі припустимо, що в січні  2017 р. було надано послуг з перевезення на суму 30000 грн з ПДВ, у лютому – на 42000 грн з ПДВ, а у березні – на 33000 грн з ПДВ.

У січні і лютому 2017 р. послуги повністю надавалися за рахунок передплати, яка залишилася з 2016 р. – відбулася друга подія, і ПН на послуги за січень і лютий складати не потрібно.  

Послуги у березні частково надавались за рахунок передплати, що залишилася з 2016 р., у сумі 100000 – 30000 – 42000 = 28000 грн. На решту вартості послуг за березень (33000 -28000 = 5000 грн) слід буде скласти нову ПН у загальному порядку датою складання акта за березень (наприклад, 31.03.2017 р.).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Побутова техніка на підприємстві: що з ПДВ?
    ТОВ-платник податку на прибуток та ПДВ взяло в оренду у фізособи офісне та складське приміщення (в т ч. кухню). ТОВ придбало побутову техніку та меблі для кухні, зокрема, витяжку, пральну машину, сушарку, холодильник, газову поверхню, шафу електричну) та в офіс кондиціонер. Чи необхідно нараховувати ПЗ з ПДВ при придбанні побутової техніки?
    Сьогодні 10:2324
  • Продали корпоративні права: що з ПДВ?
    Підприємство продало корпоративні права в іншій юрособі. Чи є ця операція об’єктом оподаткування ПДВ? Як відобразити цю операцію в декларації з ПДВ?
    16.05.202420
  • Компенсації витрат з плати за землю: що з ПДВ?
    Підприємство продало майно, яке знаходиться на частині земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні. До моменту поділу цієї ділянки і передачі в оренду підприємство виставлятиме покупцеві рахунок на компенсацію витрат з плати за землю. Чи оподатковується така операція ПДВ?
    15.05.202412
  • Громадська організація отримала безкоштовний доступ до CRM-системи від нерезидента: що з ПДВ?
    Громадська організація планує укласти договір з ФОПом щодо налаштування та підтримки CRM-системи. Компанія-нерезидент (США) безкоштовно надає організації доступ до CRM-системи. Які податкові наслідки цих операцій?
    14.05.202414
  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202466