Одиниця вимірювання є обов’язковим реквізитом податкової накладної, а отже знаходиться під пильним наглядом податківців. Адже помилка в обов’язковому реквізиті, або неможливість ідентифікувати надану послугу може бути приводом для того, щоб зняти податковий кредит за такою податковою накладною у покупця.
Правила зазначення одиниці вимірювання та її коду в податковій накладній чітко визначені пп. 3 п. 16 Порядку її складання.
Графи 4 та 5 заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної:
- у графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.
У разі якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах;
- у графі 5 - код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.
У разі якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці вимірювання, яка відсутня в КСПОВО, графа 5 не заповнюється.
Із зазначеного можна зробити висновок: одиниця вимірювання, зазначена в податковій накладній, має збігатися із тією одиницею вимірювання, яка зазначається у первинних документах на господарську операцію, за якою постачальником товарів/послуг визнаються ПЗ з ПДВ.
Виключення лише одне: у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 11 цього Порядку (за умовними поставками, ПЗ з ПДВ за якими нараховуються відповідно до норм п. 198.5 ПКУ та п. 199.1 ПКУ і податкові накладні за якими залишаються у платника податку, який їх склав), у графі 4 вказується "грн".
Тобто, в наведеному в запитанні випадку постачальник не просто не дотримується роз’яснень податківців, а не виконує вимоги складання податкових накладних, встановлені наказом Мінфіну.
Якщо продавець відмовляється коригувати одиницю вимірювання у податковій накладній, покупець, відповідно до норм п. 201.10 ПКУ, до декларації з ПДВ може подати заяву із скаргою на такого продавця (додаток 8). Таку скаргу продавець може подати протягом 365 календарних днів від граничного терміну подання декларації за місяць у якому було складено податкову накладну, в якій міститься помилка. До заяви необхідно додати копії розрахункових документів або видаткових накладних, що підтверджують факт отримання або оплати таких товарів або послуг.
Така скарга призведе до документальної перевірки постачальника з відповідними для нього штрафними наслідками (спочатку 170 грн, відповідно до п. 120-1.3 ПКУ). Але найголовнішим наслідком такої перевірки буде припис для постачальника виправити помилку в податковій накладній, яка й спричинила документальну перевірку, протягом 10 календарних днів, наступних за днем його отримання. Інакше він сплатить штраф ще раз (і вже у відсотках від суми ПДВ в такій податковій накладній, розмір яких залежатиме від тривалості порушення виконання цього припису).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити