• Посилання скопійовано

Як скласти податкову накладну при продажу металобрухту

Підприємство – платник ПДВ після ліквідації основного засобу оприбуткувало та реалізувало металобрухт іншому підприємству – платнику ПДВ, яке спеціалізується на закупівлі металобрухту. Як скласти податкову накладну на таку поставку? Чи залишається така податкова накладна в продавця?

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року №1797-VIII продовжено до 01.01.2019 дію тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

Переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, на які поширюється зазначена пільга, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Наразі для цього використовується  Постанова КМУ від 12 січня 2011 р. №15. Хоча у назві постанови зазначено, що вона застосовується тимчасово, до 01.01.2017 р., податківці у своєму листі від 20.01.2017 р. №1298/7/99-99-15-03-02-17 зауважують, що до внесення змін або до видання нової постанови КМУ слід керуватися саме нею.

Отже, у лютому 2017 р. операції з продажу металобрухту (за умови, що його вид зазначено в Постанові №15) звільнено від оподаткування ПДВ.

При цьому не потрібно робити перерахунок частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях згідно з ст. 199 ПКУ, адже на постачання відходів і брухту чорних і кольорових металів, які утворилися у платника ПДВ внаслідок розібрання (демонтажу) ліквідованих основних фондів, дія ст. 199 ПКУ не поширюється (п. 199.6 ПКУ).

Але за цією операцією (за датою першої події – отримання оплати або постачання металобрухту) слід скласти податкову накладну згідно з п. 201.1 ПКУ та зареєструвати її в ЄРПН у терміни, встановлені п. 201.10 ПКУ. Порядок заповнення податкової накладної затверджено Наказом МФУ від 31.12.2015 р. № 1307.

Згідно з п. 17 Порядку № 1307 у податковій накладній, складеній на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість, у графі "Складена на операції, звільнені від оподаткування" верхньої лівої частини робиться помітка "Без ПДВ". Водночас проставляння помітки про те, що така податкова накладна залишається у продавця, Порядком №1307 не передбачено.

У графі «Отримувач (покупець)» такої податкової накладної вказуються дані покупця – найменування та індивідуальний податковий номер.

У разі складання податкової накладної на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість, рядки ІІ-VІІІ розділу А не заповнюються.

У графі 8 зазначається код ставки 903 – на знак здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

В графі 9  у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, звільнених від оподаткування ПДВ, зазначається код відповідної пільги з ПДВ згідно з Довідниками податкових пільг (в зазначеному випадку застосовується Довідник інших податкових пільг № 81/2, який діє на дату підготовки відповіді).

Приклад заповнення податкової накладної можна завантажити тут>>>.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202418
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202416
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20243771
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202420
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024246