• Посилання скопійовано

Як скласти податкову накладну при продажу металобрухту

Підприємство – платник ПДВ після ліквідації основного засобу оприбуткувало та реалізувало металобрухт іншому підприємству – платнику ПДВ, яке спеціалізується на закупівлі металобрухту. Як скласти податкову накладну на таку поставку? Чи залишається така податкова накладна в продавця?

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року №1797-VIII продовжено до 01.01.2019 дію тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

Переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, на які поширюється зазначена пільга, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Наразі для цього використовується  Постанова КМУ від 12 січня 2011 р. №15. Хоча у назві постанови зазначено, що вона застосовується тимчасово, до 01.01.2017 р., податківці у своєму листі від 20.01.2017 р. №1298/7/99-99-15-03-02-17 зауважують, що до внесення змін або до видання нової постанови КМУ слід керуватися саме нею.

Отже, у лютому 2017 р. операції з продажу металобрухту (за умови, що його вид зазначено в Постанові №15) звільнено від оподаткування ПДВ.

При цьому не потрібно робити перерахунок частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях згідно з ст. 199 ПКУ, адже на постачання відходів і брухту чорних і кольорових металів, які утворилися у платника ПДВ внаслідок розібрання (демонтажу) ліквідованих основних фондів, дія ст. 199 ПКУ не поширюється (п. 199.6 ПКУ).

Але за цією операцією (за датою першої події – отримання оплати або постачання металобрухту) слід скласти податкову накладну згідно з п. 201.1 ПКУ та зареєструвати її в ЄРПН у терміни, встановлені п. 201.10 ПКУ. Порядок заповнення податкової накладної затверджено Наказом МФУ від 31.12.2015 р. № 1307.

Згідно з п. 17 Порядку № 1307 у податковій накладній, складеній на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість, у графі "Складена на операції, звільнені від оподаткування" верхньої лівої частини робиться помітка "Без ПДВ". Водночас проставляння помітки про те, що така податкова накладна залишається у продавця, Порядком №1307 не передбачено.

У графі «Отримувач (покупець)» такої податкової накладної вказуються дані покупця – найменування та індивідуальний податковий номер.

У разі складання податкової накладної на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість, рядки ІІ-VІІІ розділу А не заповнюються.

У графі 8 зазначається код ставки 903 – на знак здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

В графі 9  у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, звільнених від оподаткування ПДВ, зазначається код відповідної пільги з ПДВ згідно з Довідниками податкових пільг (в зазначеному випадку застосовується Довідник інших податкових пільг № 81/2, який діє на дату підготовки відповіді).

Приклад заповнення податкової накладної можна завантажити тут>>>.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Спілка споживчих товариств отримує від них грошові кошти: чи повинна вона реєструватись платником ПДВ?
    Спілка, яка є добровільним об'єднанням споживчих товариств, відповідно до свого статуту отримує від споживчих товариств внутрішньогосподарські відрахування. Чи є вони об'єктом оподаткування ПДВ? Чи повинна спілка реєструватися платником ПДВ при досягненні суми таких відрахувань в 1 млн грн?
    29.04.20243
  • Купуємо програмне забезпечення у нерезидента: що з ПДВ?
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення Google (наприклад, річний програмний пакет Google Cloud G Suite Business for Work). Програмне забезпечення купується виключно у нерезидента та використовується для продажу українським покупцям та іноземним покупцям. Чи є об’єктом оподаткування ПДВ дана операція?
    29.04.202425
  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 724
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202431
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202432