• Посилання скопійовано

Помилка в коді УКТ ЗЕД: як скласти розрахунок коригування до податкової накладної?

Імпортні товари придбано у резидента для продажу в Україні. Постачальник надав податкову накладну із кодом УКТ ЗЕД, який діяв при розмитненні (імпорту) товарів. Згодом виявилося, що код УКТ ЗЕД товарів змінився. Чи вносити зміни до уже складених податкових накладних? Який код УКТ ЗЕД застосовувати надалі?

Згідно з пп. «і» пп. 201.1 ПКУ такий реквізит як код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України) є обов’язковим реквізитом ПН.

При цьому, згідно з останнім абзацом п. 201.10 ПКУ ПН, що містить помилки в обов’язкових реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ, які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум ПДВ до ПК. Втім, таке «звільнення» не діє, якщо помилка міститься у реквізиті УКТ ЗЕД.

Тож наявність помилка у реквізиті УКТ ЗЕД (помилкою є як відсутність цього реквізиту в ПН, так і невідповідність коду), то покупець не матиме права на ПК за такою ПН.

Згідно із роз’ясненнями фахівців ДФС у підкатегорії 101.17 ресурсу «ЗІР»:

  • платник податку, який не є безпосереднім імпортером, при постачанні на митній території України товарів, які були ввезені (імпортовані) на митну територію України, повинен в податковій накладній зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД, який визначається таким платником податку згідно із Законом України «Про Митний тариф України»*;
  • починаючи з 01.01.2014 р. при здійсненні операцій з реалізації товарів, які були ввезені на митну територію України (як до так і після 01.01.2014 р.), а також підакцизних товарів, в графі 3 податкової накладної слід зазначати код УКТ ЗЕД версії 2012 року**.

Отже, постачальник, який не був імпортером, має слідкувати за змінами в Законі про митний тариф і вчасно змінювати код УКТ ЗЕД в наступних податкових накладних в разі його зміни в цьому Законі. Якщо ж зміна не була виявлена вчасно, податкові накладні з застарілим кодом УКТ ЗЕД складені із помилкою.

На жаль, прямого роз’яснення яким чином складати РК у разі виправлення помилки у реквізиті УКТ ЗЕД ПН Порядок №1307 не містить.

Опосередковано таке роз’яснення міститься у відповіді на питання: «Якою датою складається розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на суму попередньої оплати за операцією з постачання товарів, які будуть ввезені на митну територію України, якщо під час митного оформлення таких товарів їх коди змінено згідно з УКТ ЗЕД?» (підкатегорія 101.07 ресурсу «ЗІР»). Так, фахівці ДФС роз'яснюють, що за операцією з постачання ввезенних на митну територію України товарів (за які отримано попередню оплату) у разі зміни кодів УКТ ЗЕД під час митного оформлення таких товарів, РК до ПН складається на дату їх митного оформлення. А при заповненні РК для зміни реквізиту УКТ ЗЕД говорять про зміну номенклатури постачання товарів.

Тож приходимо до висновку, що помилку у реквізиті УКТ ЗЕД слід виправляти так само, як і помилку у номенклатурі товару.

Реквізит УКТ ЗЕД (графа 3 ПН) виправляється шляхом складання РК, в якому:

  • в одному рядку вказуємо неправильний код УКТ ЗЕД зі знаком «мінус» в гр. 7 «зміна кількості, об'єму, обсяги (-)»;
  • в іншому рядку наводимо дані про правильний код УКТ ЗЕД номенклатурі зі знаком «плюс» в гр. 7.

Такі ж роз’яснення надано регіональними органами ДФС у Тернопільській області, у Закарпатській області, у Івано-Франківській області на своїх офіційних сайтах  тут, тут і тут.

* Відповідь на запитання: «Яким чином для заповнення податкової накладної визначається код УКТ ЗЕД платником податку, який не є безпосереднім імпортером, при постачанні ним на митній території України імпортованих товарів?»

** Відповідь на запитання «Як в податковій накладній, що оформляється по товарам, які були ввезені на митну територію України (як до, так і після 1 січня 2014 року) заповнюється графа 3, якщо на момент здійснення операції з постачання товару змінився код товару згідно з УКТ ЗЕД?»

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024946
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249185
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435