• Посилання скопійовано

Дата виникнення податкових зобов'язань з бюджетними організаціями: визначаємо правильно

Підприємство працює з бюджетними організаціями, як в основному є платниками ПДВ. Як відображати податкові зобов’язання при роботі з такими бюджетними організаціями? Більшість з них хоче бачити податкову накладну датою відвантаження. Як виписувати податкові накладні таким організаціям (як платникам, так і неплатникам ПДВ)?

ЗапитанняПідприємство працює з бюджетними організаціями, періодично виграючи тендери. Бюджетні організації в основному є платниками ПДВ (але інколи бувають і неплатники). Як відображати податкові зобов’язання при роботі з такими бюджетними організаціями? Більшість з них хоче бачити податкову накладну датою відвантаження, незважаючи на ст. 187 ПКУ про виписку податкових накладних за касовим методом. При цьому кошти поступають через казначейство. Як підприємство маємо виписувати податкові накладні таким організаціям, як платникам, так і неплатникам ПДВ? Чим для нас грозить виписка накладних з відвантаження (до оплати)?

Відповідь:

Відповідно до п. 187.7 ПКУ, датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.

Ця норма є спеціальною та імперативною, отже, правило першої події чи інші норми у випадку співпраці з бюджетними організаціями не діють. Тобто постачальник в такому разі зобов'язаний складати податкову накладну за датою надходження бюджетних коштів на його рахунок, не зважаючи на дату відвантаження або дату акта наданих послуг бюджетній організації, та відображати такі зобов'язання в декларації з ПДВ в періоді отримання коштів.

Що стосується відповідальності. Оскільки дата податкової накладної є одним з обов'язкових реквізитів, то у випадку невірно зазначеної дати постачальником порушується порядок заповнення податкової накладної. Згідно з п. 120-1.4 ПКУ, допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 ПКУ, виявлених контролюючим органом за результатами документальної позапланової виїзної перевірки, проведеної за заявою покупця, тягне за собою накладення на платника податку - продавця штрафу в розмірі 170 гривень та зобов'язання виправити такі помилки.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михаил

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 149
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249335
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435