Ні, у такій ситуації фізична особа-підприємець (ФОП) не повинна виписувати податкову накладну при отриманні оплати за послуги, надані до його реєстрації платником ПДВ.
Відповідно до пп. 187.1 ПКУ, датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ з постачання товарів/послуг вважається дата тієї події, що сталася раніше:
- дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг.
- дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У вашому випадку першою подією було надання послуг, що підтверджується відповідним актом чи іншим документом. На момент цієї події ФОП ще не був зареєстрований як платник ПДВ, а отже, у нього не виникало податкових зобов'язань з ПДВ.
Той факт, що оплата надходить вже після того, як ФОП зареєструвався платником ПДВ, не змінює суті, оскільки ця подія є другою (роз’яснення ДПС).
Висновок: Таким чином, оскільки на момент виникнення податкових зобов'язань (дата надання послуги) ФОП не був платником ПДВ, то при отриманні оплати за ці послуги, навіть маючи вже статус платника ПДВ, він не повинен нараховувати ПДВ та, відповідно, не складає і не реєструє податкову накладну.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс
Передплатити