За п. 200-1.4 ПКУ на електронний рахунок платника ПДВ зараховуються кошти:
- необхідні для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до п. 200-1.3;
- в сумі, недостатній для сплати до бюджету узгоджених ПЗ з ПДВ.
Проте, кошти, як сказано у цьому пункті зараховуються з власного поточного рахунку платника.
Крім того, п. 200-1.7 ПКУ зазначає, що кошти, зараховані на електронний рахунок, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пп. 200-1.5 ПКУ. Як наслідок кошти з цього рахунку можуть бути перераховані:
- до державного бюджету або на спеціальний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим відповідно до ст. 209 ПКУ, в сумі податкових зобов'язань з ПДВ, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду (рядок 25 декларації з ПДВ);
- на поточний рахунок платника податку за його заявою (додаток 4 до декларації з ПДВ) у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов'язань (рядок 25 декларацій 0110, 0121 - 0123, 0130).
Зазначене вище, означає, що кошти з електронного рахунка платника ПДВ перераховуються Казначейством за конкретними напрямками в автоматичному режимі на підставі даних отриманих від ДФСУ.
А поповнення електронного рахунка здійснюється на підставі даних, які надійшли до ДФСУ від Казначейства. Інша річ, що поповнення здійснюється платником ПДВ з власного поточного рахунка на електронний рахунок. Виходить, що в даному випадку Казначейством не було встановлено платника таких коштів.
Наприклад, у листі від 12.03.2015р. №5780/5/99-99-23-05-16 повідомляється, що поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, зокрема, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено. А також, платник ПДВ не має права самостійно розпоряджатися коштами, які знаходяться на електронному рахунку. Не дивлячись, що у згаданому листі розглядається інше питання - арешт коштів на електронних рахунках, проте податкові органи також визнають, що на сьогодні дійсно існує правова колізія у законодавстві, яка потребує внесення відповідних змін до нормативно-правових актів.
Нажаль, практики виправлення зазначеної ситуації наразі немає. Але враховуючи норми ст. 200-1 ПКУ та Порядку №569 (затверджений Постановою КМУ від 16.10.2014 р. №569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість") робимо висновок, що Казначейство подає ДФСУ в розрізі платників податку інформацію щодо сум поповнення електронних рахунків та залишків на таких рахунках.
Відповідно для вирішення такої ситуації рекомендуємо платнику ПДВ за сформованим запитом отримати у ДФСУ інформацію про стан свого електронного рахунка. Далі діяти по аналогії повернення коштів з електронного рахунка в разі помилково та/або надміру перерахованих коштів (додатково див. ЗІР підкатегорію 101.08). Якщо на дату подання декларації з ПДВ сума коштів на електронному рахунку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету, платник податку у складі декларації подає заяву (додаток 4), відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню на поточний рахунок саме платника ПДВ (не покупця, який помилково перерахував кошти на електронний рахунок), реквізити рахунку зазначаються в заяві. Відповідно до п. 21-1 Порядку №569 Казначейство на підставі реєстру отриманого від ДФСУ протягом п’яти робочих днів після закінчення граничного строку, встановленого ПКУ для самостійної сплати платником податку сум податкових зобов’язань, здійснює відповідне перерахування.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити