Відповідно до наведеної умови, коли оплата за товар та зарахування коштів на рахунок продавця відбулися у різні дні, ключовим для визначення дати складання податкової накладної є правило «першої події».
Датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ вважається дата, що припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця на рахунок платника податку (продавця);
б) дата відвантаження товарів (пп.187.1 ПКУ).
Враховуючи зазначене, податкову накладну на авансову оплату ТОВ-постачальник складе датою зарахування коштів на його банківський рахунок, тобто 22 вересня.
Щоб обґрунтувати дату та реальність господарської операції, обидві сторони угоди повинні мати належним чином оформлені документи.
Необхідні документи
Для продавця:
1. Договір поставки товару. У ньому фіксуються умови угоди;
2. Рахунок-фактура. На підставі цього документа здійснювалася оплата. не є обов’язковим та при авансовій оплаті потрібен для ідентифікації платежу;
3. Банківська виписка від 22 вересня. Підтверджує факт зарахування коштів на рахунок;
4. Податкова накладна складена 22 вересня та зареєстрована в ЄРПН;
5. Видаткова накладна. Підтверджує факт відвантаження товару (якщо воно вже відбулося).
6. ТТН в залежності від умов поставки.
Для покупця:
1. Договір поставки товару;
2. Рахунок-фактура, отриманий від продавця;
3. Платіжна інструкція від 19 вересня або банківська виписка від 19 вересня для підтвердження факту оплати. З практики, ТОВ-постачальник часто також надає покупцеві платіжну інструкцію щодо зарахування коштів, відповідно до умови за 22 вересня;
4. Зареєстрована продавцем податкова накладна від 22 вересня. На підставі цього документа покупець має право на податковий кредит;
5. Видаткова накладна. Підтверджує факт отримання товару. Наявність повного пакету цих документів дозволить обом сторонам підтвердити законність та реальність господарської операції перед контролюючими органами і відповідно підтвердити дату.
Висновок: Податкова накладна складається за правилом «першої події», зокрема оплат чи відвантаження товару. Відповідно до наведеної умови податкова накладна складається 22 вересня - датою зарахування коштів на рахунок постачальника. Для підтвердження дати й реальності операції обидві сторони повинні мати належно оформлені документи, зокрема договір, платіжні та податкові документи, а також документи на відвантаження/отримання товару, якщо таке відвантаження.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись