• Посилання скопійовано

Як скласти податкову накладну на операцію з ліквідації основних засобів?

Підприємство за самостійним рішенням ліквідувало об’єкт основних засобів. Як скласти податкову накладну, згідно з абз. 1 пп. 189.9 ПКУ, де зазначено, що така ліквідація є постачанням за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації?

При списанні основних засобів за власним рішенням платник податку повинен нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ, розглядаючи таку операцію як постачання. Для цього складається податкова накладна «на себе» з типом причини «05» та умовним ІПН отримувача «400000000000». База оподаткування визначається за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості активу на момент ліквідації.

 

Обґрунтування

Порядок оподаткування ПДВ операцій з ліквідації основних засобів регулюється Податковим кодексом України та Порядком заповнення податкової накладної.

 

Обов'язок нарахування ПДВ

Якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання цих засобів. База оподаткування визначається за звичайними цінами, але не може бути нижчою за їх балансову вартість на момент ліквідації (пп. 189.9 ПКУ).

 

Порядок складання податкової накладної

На таку операцію складається податкова накладна, яка не видається покупцю. Правила її заповнення визначені у Порядку заповнення податкової накладної, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307.

Заповнення заголовної частини податкової накладної:

  • У верхній лівій частині у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» ставиться позначка «X» та зазначається тип причини «05» — «Складена у зв'язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку» (Порядок №1307, п. 8);
  • У рядку «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (або ПІБ для ФОП);
  • У рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «400000000000».

Рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» отримувача не заповнюється (п.12 Порядку №1307).

Заповнення табличної частини (Розділ Б):

  • Графа 2 «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця»: зазначається найменування основного засобу, що ліквідується, згідно з даними бухгалтерського обліку;
  • Графа 3.1 «код товару згідно з УКТ ЗЕД»: вказується відповідний код товару;
  • Графи 4 та 5 «одиниця виміру товару/послуги»: зазначається «шт», «грн» або інша відповідна одиниця;
  • Графа 6 «кількість (об’єм, обсяг)»: як правило, зазначається «1»;
  • Графа 7 «ціна постачання»: вказується база оподаткування (звичайна ціна, але не нижче балансової вартості) без урахування ПДВ;
  • Графа 10 «обсяги постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ»: дублюється значення з графи 7;
  • Графа 11 «сума ПДВ»: розраховується сума податку за відповідною ставкою.

Складена таким чином податкова накладна підлягає обов'язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у загальновстановлені терміни. При цьому додатково нараховувати компенсуючі податкові зобов'язання відповідно до пп. 198.5 ПКУ не потрібно.

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Як скласти податкову накладну на операцію з ліквідації основних засобів?
    Підприємство за самостійним рішенням ліквідувало об’єкт основних засобів. Як скласти податкову накладну, згідно з абз. 1 пп. 189.9 ПКУ, де зазначено, що така ліквідація є постачанням за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації?
    Сьогодні 08:4539
  • ПДВ за знищеними матеріалами внаслідок обстрілу дронами
    Під час обстрілу дронами знищено матеріали, які закупили для виробництва. Матеріали придбані з ПДВ, відображено податковий кредит. Чи потрібно коригувати податковий кредит на знищені матеріали?
    17.09.202545
  • Зазначення у фіскальному чеку ПДВ для операцій продажу тютюнових виробів
    Суб’єкт господарювання продає уроздріб тютюнові вироби, які звільнено від оподаткування ПДВ згідно з пп. 197.27 ПКУ. Як у фіскальному чеку зазначати інформацію про ПДВ – писати, що ПДВ 0 грн чи що операція звільнена від ПДВ?
    17.09.202539
  • Нарахування орендної плати та ПДВ при зміні власника земельної ділянки
    Підприємство, платник ПДВ, придбало земельну ділянку, яка вже перебуває в оренді. Договір оренди укладено з фізособою на умовах річної оплати 20000 грн до 31 грудня. Як новому власнику, що є платником ПДВ, нарахувати орендну плату орендарю та застосувати ПДВ, враховуючи, що попередній власник не був платником ПДВ? Які є варіанти? Чи необхідно коригувати розмір орендної плати та її періодичність?
    15.09.202518
  • Яка відповідальність за несвоєчасну реєстрацію розрахунку коригування?
    Покупець повернув товар, але постачальник своєчасно не склав розрахунок коригування до податкової накладної. Такий розрахунок коригування постачальник склав пізніше встановлених граничних строків. Після отримання розрахунку коригування покупець цього ж дня його зареєстрував. Чи можуть накласти штраф на покупця, постачальника?
    12.09.202589