• Посилання скопійовано

Виробництво БПЛА: особливості обліку та оподаткування ПДВ

Підприємство виробляє БПЛА. Як обліковувати витрати на виробництво БПЛА, які втрачені під час досліджень? Як оподатковувати ПДВ поставку військовим частинам БПЛА в комплекті з протиударним вогнетривким кейсом, ноутбуком для керування, супутниковим модемом Старлінк та набором інструментів?

БПЛА, які вироблені та використані для проведення досліджень та випробувань, можна вважати дослідними зразками.

Усі витрати підприємства, пов’язані із виробництвом дослідних зразків акумулюються на рахунку 23 «Виробництво». Після закінчення виробничого процесу собівартість дослідних зразків списують до складу операційних витрат (Дт 941 – Кт 23), якщо після випробувань зразки непридатні для продажу .

Якщо після випробувань залишаються окремі деталі, які можна буде використати у подальшому, їх слід оприбуткувати на відповідний субрахунок рахунку 20.

Щодо оподаткування ПДВ, то відповідно до  пп. 5 пп. 32 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії рф, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України товарів, кінцевим отримувачем яких відповідно до сертифіката кінцевого споживача або згідно з умовами договору визначено, зокрема,  Збройні Сили України та інші військові формування,

Далі у цьому пункті наведено перелік пільгованих товарів, серед яких вказано, зокрема:

  • безпілотні літальні апарати без озброєння та їх частини, що класифікуються у товарних позиціях 8806, 8807 згідно з УКТ ЗЕД;
  • апаратура для передачі та приймання голосу, зображень та іншої інформації, включаючи апаратуру для комунікації в мережі дротового або бездротового зв’язку, апаратури прослуховування направленої дії, радіостанцій ультракороткохвильового і короткохвильового діапазону військового призначення, розвідувально-сигнальної апаратури, їх частин і приладдя, що класифікуються у товарній підпозиції 8517 69 та у товарних підкатегоріях 8525 60 00 00, 8529 90 20 00, 8524 11 00 90, 8524 12 00 90, 8524 19 00 90, 8524 91 00 90, 8524 92 00 90, 8524 99 00 90 згідно з УКТ ЗЕД.

Що стосується оподаткування товарів, які постачаються в комплекті з БПЛА, то тут все залежатиме від того, що з цих товарів входить до безпосередньої комплектації БПЛА, тобто без чого такий БПЛА не зможе функціонувати.  Наприклад, якщо протиударний вогнетривкий кейс призначений для безпосереднього зберігання (перевезення) у ньому БПЛА, а ноутбук є системою керування таким БПЛА, то на мою думку ці товари мають йти «в комплекті» з БПЛА і звільнятися від оподаткування ПДВ в складі вартості такого БПЛА, тобто весь цей комплект має класифікуватися за одним кодом УКТ ЗЕД, що відповідає коду БПЛА . 

Але! Визначати, які товари входять в «комплект» БПЛА, а які - ні слід на підставі технічної документації на ці прилади, яка складена відповідними компетентними спеціалістами (органами) та погоджена з тими, хто буде їх отримувати і використовувати.   Якщо ви вже виробляєте БПЛА на замовлення Міноборони для потреб ЗСУ, то такі документи у вашого підприємства вже мають бути. 

Для підтвердження коду УКТ ЗЕД на відповідний товар (комплект) слід звернутися до Торгово-промислової палати (ТПП). Тобто потрібно звернутися до ТПП із запитом, чи можуть всі товари, які ви назвали, постачатися під єдиним кодом УКТ ЗЕД (8806 чи 8807). Вони мають надати висновок на підставі технічної документації на БПЛА.

Відповідно все, що відноситься до БПЛА та класифікується в його складі за єдиним кодом УКТ ЗЕД  - не оподатковується ПДВ. Інші товари, що постачаються окремо та класифікуються за іншими (окремими) кодами УКТ ЗЕД (які не підпадають під пільги)  – оподатковуються ПДВ. 

Підтвердженням права на пільгу з ПДВ буде документ, що підтверджує поставку саме ЗСУ (договір, сертифіката кінцевого споживача ) а також документ, про який згадувалось вище, що підтверджує «комплектність» БПЛА та код УКТ ЗЕД такого «комплекту».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Визначаємо дату виникнення права на податковий кредит
    Товар відвантажено 30.06.2025 р., що підтверджується датою ТТН, податкової накладної, виписаної постачальником. Але підприємство-покупець отримало товар 01.07.2025 р. У якому звітному періоді (червні чи липні) покупець має право відобразити податковий кредит за такою операцією?
    Сьогодні 11:067
  • Отриманні послуг від нерезидента: що з ПДВ?
    Підприємство – платник ПДВ отримує юридичні послуги від нерезидента. Чи є така операція об'єктом оподаткування ПДВ на території України? Якщо так, то хто є відповідальним за нарахування та сплату податкових зобов'язань до бюджету?
    Сьогодні 09:1323
  • Який порядок заповнення таблиці 3 додатка 5 (Д5) до декларації з ПДВ?
    Форма та Порядок заповнення і подання податкової звітності з ПДВ затверджені наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 р. №21
    29.07.202531
  • ЖБК при продажу квартир: ПДВ-реєстрація
    ЖБК реалізує квартири в новобудові. Операція з першого постачання житла звільнена від ПДВ. Чи виникає у ЖБК обов'язок зареєструватися платником ПДВ, якщо обсяг таких звільнених операцій за місяць перевищить 1 млн грн?
    25.07.202535
  • Зміна ціни після передоплати: ПН та РК
    Підприємство виставило рахунок на 1 одиницю товару. Отримано передоплату 50% - виписано податкову накладна на 0,5 одиниці товару. Після цього відбулося збільшення ціни товару (підписано додаткову угоду до Договору). Після підписання додаткової угоди покупець зробив доплату за товар - доплатив різницю між авансом та новою ціною товару. Остання подія - відвантаження товару. Як повинні виписуватися ПН по доплаті та РК до ПН по передоплаті? Яка причина коригування повинна бути вказана в РК?
    25.07.202580