• Посилання скопійовано

Чи можна скористатися ПК з ПДВ на оренду приміщення, якщо воно не приносить доходу?

Компанія-коворкінг (платник ПДВ) тимчасово не веде госпдіяльності, але має діючий договір оренди приміщення для надання послуг коворкінгу та відповідно до цього договору відображає податковий кредит з ПДВ. Фактично в цьому приміщенні зберігається майно (техніка, меблі) компанії. Чи має компанія право на податковий кредит?

Правила формування податкового кредиту та вимоги до його документального підтвердження встановлені ст. 198 та ст. 201 ПКУ.

Згідно з пп. «а» пп. 198.1 ПКУ до складу податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення платником податку операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пп. 201.10 ПКУ).

Зауважимо, що згідно з пп. 44.1 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Тобто, операція має бути документально підтверджена. Якщо ПН має помилку, то така накладна не відповідає даним бухобліку та не включається до податково кредиту платника.

Враховуючи зазначене, компанія-коворкінг формує податковий кредит за операцією з отримання послуг оренди на підставі ПН, складеної за такою операцією, за допомогою якої можливо ідентифікувати здійснену операцію, та зареєстрованої в єдиному реєстрі ПН.

Відповідно до наведеної умови витрати на оренду приміщення є витратами періоду, їх не можливо безпосередньо ідентифікувати з доходом, для отримання якого вони здійснені (пп. 7 НП(С)БО 16). Такі витрати доцільно обліковувати у складі інших операційних витрат на субрахунку 949 «Інші витрати операційної діяльності».

Звичайно, у компанії виникає питання, чи відносяться за таких умов витрати за договором оренди до господарської діяльності. На нашу думку так, і ось чому.

Господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (пп. 14.1.136 ПКУ).

Мета отримання доходу як кваліфікуюча ознака господарської діяльності кореспондує з вимогою щодо наявності розумної економічної причини (ділової мети) під час здійснення господарської діяльності. Оскільки господарська діяльність складається із сукупності господарських операцій платника податку (які є формою здійснення господарської діяльності), то розумна економічна причина має бути в кожній господарській операції. Лише в такому разі та чи інша операція може вважатися вчиненою в межах господарської діяльності платника податків. І лише за таких умов платник податків має право на врахування у податковому обліку наслідків.

Господарська операція, направлена на отримання доходу, не завжди може мати позитивний економічний ефект, що є нормальним процесом здійснення господарської діяльності. Неотримання підприємством доходу від окремої господарської операції не завжди свідчить про те, що така операція не пов'язана з господарською діяльністю, оскільки при здійсненні господарських операцій існує звичайний комерційний ризик не отримати дохід від конкретної операції. Більш детально про це - тут.

Вимушене призупинення роботи за наявності трудових ресурсів, необоротних активів, зокрема меблів та техніки, діючого договору оренди, за яким проводяться розрахунки, не передбачає відсутність господарської діяльності та відповідно ділової мети. Адже підприємство функціонує та несе витрати для збереження необоротних активів, зокрема витрати за договором оренди, з подальшим наміром відновлення діяльності в повному обсязі.

Тому, за таких умов, немає підстав застосовувати положення пп. 198.5 ПКУ, оскільки витрати за договором оренди належать до господарської діяльності.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Зміна номенклатури після спливу 1095 днів
    ТОВ-платник ПДВ отримало оплату від ФОП-неплатника за товар у 2021 р. Постачання було у 2024 р. Номенклатуру товару було змінено. Зареєструвати РК постачальник вже не може, сплинув термін 1095 днів. Які податкові ризики щодо цієї господарської операції?
    Сьогодні 12:1491
  • Визначення бази оподаткування ПДВ та документальне оформлення при списанні та продажу ОЗ та НМА
    За яким пунктом ПКУ визначається база оподаткування ПДВ у випадках: а) списання ОЗ/НМА через нестачі, пошкодження чи дострокове закінчення договору оренди? б) продажу ОЗ/НМА? Чи правильно, що при списанні за самостійним рішенням база оподаткування визначається за пп.189.9 ПКУ, а при продажу - за пп.188.1 ПКУ? Які документи потрібні для оформлення списання ОЗ/НМА за самостійним рішенням?
    Сьогодні 11:0524
  • Відображення ППР форми В3 в декларації з ПДВ
    25.10.2024 р. підприємство отримало акт про відмову у відшкодуванні ПДВ. 30.10.2024 р. підприємством подано уточнюючий розрахунок, зменшено частину суми відшкодування ПДВ. 15.11.2024 р. отримано ППР на суму відмови відшкодування за актом перевірки, у якому не враховано УР, яким зменшено частину суми відшкодування. Які дії підприємства у даній ситуації? Чи можна подати заперечення до ППР в ДПС?
    02.12.202416
  • Продаж електронних квитків за посередницьким договором з нерезидентом: що з ПДВ?
    ТОВ на ЄП, платник ПДВ, як посередник, сприяє продажу (шукає покупців та укладає з ними угоди) електронних квитків нерезидента-довірителя українським покупцям. Отримані від покупців кошти комісіонер повністю перераховує комітенту за кордон, а комісійну винагороду отримує окремим платежем. Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ в цих операціях?
    28.11.202414
  • Вивезення з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів: що з ПДВ?
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    26.11.202418