• Посилання скопійовано

Що робити, якщо комісія протягом 5-ти днів не відреагувала на пояснення платника з метою розблокування ПН?

Що робити, якщо ДПС не надіслала жодних повідомлень щодо розблокування ПН протягом 5-ти робочих днів з дня, наступного за днем надання пояснень та копій документів для розблокування цієї ПН? Пояснення були надані 16 травня,і до 24 травня відповіді від податківців не отримано

Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Мінфіну від 12.12.2019 року №520.

Зокрема, відповідно до пп. 9 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником ПДВ  для розблокування ПН, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів:

  • або приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН та надсилає його платнику ПДВ в порядку, встановленому ст. 42 ПКУ;
  • або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, з пропозицією щодо надання платником додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК;
  • або приймає рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст. 42 ПКУ.

Це вичерпний перелік дій, які повинна зробити комісія у чітко визначений строк – 5 р.д., що настають за днем отримання пояснень та копій документів. Порядком №520 не передбачено таку подію, як невиконання комісією приписів пп. 9 Порядку №520, і не передбачено наслідків недотримання комісією цього строку. Тому якщо комісія не виконала свої обов’язки протягом 5 р.д., створюється патова ситуація, коли платник ПДВ чекає на рішення комісії і не має жодних інших варіантів. Також немає такого варіанту, як реєстрація ПН/РК за принципом мовчазної згоди, коли у разі відсутності рішення комісії ПН/РК автоматично реєструються після спливу строку, призначеного для прийняття рішення комісією.

Пунктом 12 Порядку №520 передбачено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Але що робити, якщо це рішення взагалі не було прийняте у встановлений строк?

В такому випадку залишається лише скарга на бездіяльність регіональної комісії. Відповідно до пп. 17.1.7 ПКУ, платник податків має право оскаржувати в порядку, встановленому ПКУ, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб). А який же порядок оскарження бездіяльності податківців встановлений ПКУ? З цього питання маємо в ПКУ лише такі норми:

  • податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених ПКУ) діяння (дія чи бездіяльність) контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб’єктів у випадках, прямо передбачених ПКУ (пп. 109.1 ПКУ). Таке порушення, як недотримання строку розгляду документів для розблокування ПН, у ПКУ прямо не передбачене;
  • контролюючі органи несуть відповідальність за вчинення податкових правопорушень незалежно від наявності вини (пп. 109.4 ПКУ). На практиці ця норма є декларативною. Для того, щоб бездіяльна особа понесла відповідальність, платник податків має докласти чималих зусиль;
  • податковими правопорушеннями контролюючих органів є протиправні рішення, дії або бездіяльність контролюючих органів, їх посадових (службових) осіб, вчинення яких є підставою для відшкодування шкоди особі, чиї права порушені, відповідно до закону (пп. 128.1 ПКУ). Далі, у пп. 128.2 ПКУ перераховані податкові правопорушення, за якими допускається відшкодування шкоди, і недотримання строку розгляду документів для розблокування ПН тут теж немає;
  • стаття 56 ПКУ регламентує лише порядок оскарження рішень податкових органів і не регламентує порядок оскарження їх бездіяльності. Вважаємо, що ст. 56 ПКУ слід доповнити положеннями щодо оскарження бездіяльності податкових органів та застосовувати відповідні механізми та правила, передбачені для оскарження рішень. Але нажаль, поки що немає рухів у цьому напрямку.

Отже, платник ПДВ може лише надіслати скаргу на бездіяльність комісії у загальному порядку, передбаченому для звернень громадян. Докладніше податківці пишуть про це тут. Строго кажучи, цей порядок передбачений для громадян як для фізичних осіб. Юридичні особи можуть оскаржувати бездіяльність податківців у суді.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    Сьогодні 13:101
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.2024465
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202426
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202425
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024245