Додаткові блага – кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розд. IV ПКУ) (пп. 14.1.47 ПКУ).
Відповідно до пп. «е» пп. 164.2.17 ПКУ, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий таким платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку.
Статтею 1 Закону про рекламу визначено, який визначає засади рекламної діяльності в Україні та регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, визначено, що реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Якщо додаткові блага надаються у не грошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними пп. 164.5 ПКУ (пп. 164.2.17 ПКУ).
Отже, у випадку, якщо візитні картки, виготовлені для працівників, на яких зазначені, зокрема, логотип, реквізити суб’єкта господарювання та особисті дані конкретного працівника, то це буде додатковим благом для кожного конкретного працівника, отриманим від роботодавця і їх вартість включатиметься до загального оподаткованого місячного доходу, з якого утримується податок за ставкою 18% (пп. 167.1 ПКУ).
Аналогічну думку щодо цього питання висловлює і ДПС у Львівській області. Також див. нашу новину тут.
Однак, з думкою податківців важко погодитися, тому що незважаючи на те, що візитівки іменні, директор їх використовуватиме виключно в трудовій діяльності, для особистих цілей така візитка не потрібна. Тож і стверджувати, що це його додаткове благо, не можна. Більш докладно з цією думкою можна ознайомитись тут (в частині податкового обліку з податку на прибуток ця стаття вже неактуальна).
Але, зважаючи, що податківці у всіх своїх консультаціях наполягають на додатковому блазі, довести протилежне роботодавцю при перевірці буде складно.
Крім того, сума такого додаткового блага оподатковується ВЗ за ставкою 1,5%, який розраховується від суми додаткового блага без застосування коефіцієнта (п. 16-1 підрозділ 10 розділ ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону про ЄСВ, базою нарахування ЄСВ для зазначених платників є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Отже, візитні картки, видані роботодавцем своїм працівникам, на яких зазначені, зокрема, логотип, реквізити такого роботодавця та особисті дані конкретного працівника, не є базою нарахування ЄВ.
Таким чином, придбані візитівки для директора підприємства на яких розміщено його прізвище, буде для нього додатковим благом. У Додатку 4ДФ об'єднаної звітності візитівки відображаються за ознакою доходу «126».
Варіантом уникнення додаткового блага, є оформлення придбання візитівок як дарунка за пп. 165.1.39 ПКУ, неоподатковувана вартість у 2021 році 1500,00 грн. У Додатку 4ДФ у відповідному місяці кварталу об'єднаної звітності їх вартість відображатиметься за ознакою доходу «160». Якщо вартість візитівок перевищує вартість в 1500,00 грн, то із суми перевищення потрібно утримати ПДФО за ставкою 18% з урахуванням «натурального» коефіцієнта та ВЗ – 1,5% (без «натурального» коефіцієнта) та відобразити її (частинку) у Додатку 4ДФ у відповідному місяці кварталу об'єднаної звітності за ознакою доходу «126».
А ось на другу частину візитівок, де міститься лише інформація про суб’єкта господарювання, без даних про конкретних працівників (відсутня персоналізація), так звану корпоративну візитівку, не виникатиме не те, що додаткового блага, взагалі ПДФО.
Щодо ПДВ зазначимо, що при безоплатній роздачі візиток ПЗ з ПДВ нараховувати не потрібно (пп. 198.5 ПКУ), тому що з точки зору підприємства, це його витрати на рекламу. В бухобіку робиться запис - Дт 93 Кт 209 на підставі акта списання ТМЦ. Також за придбаними візитівками підприємство матиме право на ПК з ПДВ за наявності зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної (пп. 198.3 ПКУ).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити