Найперше зауважимо, що уже понад два роки (Закон України від 7 квітня 2011 року №3205-VI) у госпдіяльності ми не використовуємо термін “свідоцтво про держреєстрацію”. Натомість замість свідоцтва (які на сьогодні скасовані) діє виписка з Єдиного державного реєстру (або витяг). Переважно — це Виписка з ЄДР. Слово “або” вживається в даному випадку саме тому, що відомості у виписці та витягу практично ідентичні (залежно від того, які саме відомості з ЄДР потрібні госпсубєкту).
Щодо статутів (скажімо, ПП, ТОВ), то відомості, які вказують на сьогодні у виписці чи витягу, носять похідний характер. Тобто спочатку при реєстрації (перереєстарції або внесенні змін до статутів) підприємство вказує у цьому у статуті необхідні та обов'язкові відомості, зокрема: найменування юридичної особи, органи управління товариством, їх компетенцію, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до товариства та виходу з нього, якщо додаткові вимоги щодо змісту статуту не встановлені ЦКУ або іншим законом (ст. 88 Цивільного кодексу України).
Лише при пред'явленні статуту державному реєстратору — ці відомості попадають в ЄДР.
Отже, всі відомості, які вказані у статуті, переносяться державним реєстратором до ЄДР (та змінюються, у разі перереєстарції або внесенні змін до статутів) та дослівно відповідають змісту статуту (ст. 4, 8, ч. 3 ст. 11, ч. 2 ст. 17 Закону України про державну реєстрацію від 15 травня 2003 року №755-IV). Статус таких відомостей визначений у ст.18 Закону про держреєстрацію.
Задане запитання логічне та зрозуміле, адже в окремих рядках податкової накладної зазначаються обов'язкові реквізити (п. 201.1 ПКУ), зокрема дані, які вносяться також і в статутні документи:
- повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
- місцезнаходження юридичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;
- повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг.
Тож, на запитання, чи свідоцтво про держреєстрацію юридичної особи являється статутним документом, можемо відповісти однозначно - “Ні!”.
Проте виписку чи витяг з ЄДР можна використовувати як документ, який містить дані, що відповідають статутним. Ніхто не може змінити дані, що містяться про таку юрособу в ЄДР, крім самої юрособи (керівника чи уповноваженої особи).
Це буде актуально і якщо під час укладення договорів контрагенти вимагають копію статуту, а пред'являти його не дуже хочеться (хоча відомості у статуті не є ні конфіденційними, ні інформацією з обмеженим доступом). В ЄДР не вказують певні відомості, скажімо, у відкритому доступі (наприклад, на вебсайті Державної реєстраційної служби). Тож, копія статуту для контрагента чи для інших органів (у т.ч. й державних) є рішенням керівника госпсуб'єкта.
Отже, усі відомості, вказані у виписці чи витягу, є достовірними, відповідають статутним та можуть бути використані при складенні податковї накладної (додатково див. статтю “Чи розмір має значення?”, ДК №4/2013).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити