• Посилання скопійовано

Зарахування переплати до рахунку іншого постачання: чи потрібен РК?

Підприємство отримує від покупця передоплату, однак відвантаження товару завжди відбувається на меншу суму. В подальшому сукупна сума переплати зараховується за згодою сторін до рахунку оплати іншого рахунку. Чи потрібно складати РК до кожної ПН на дату передоплати?

Згідно з пп. «а» пп. 185.1 ПКУ, об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку, зокрема, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Відповідно до пп. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товарів, що підлягають постачанню;

б) дата відвантаження товарів.

Тобто податкова накладна складається не просто на суму ПДВ – вона складається на конкретну операцію з постачання певного товару. Отже, у разі отримання передоплати підприємство зазначає номенклатуру товару, який підлягає постачанню за цією передоплатою. При цьому, не заборонено, якщо покупець не забрав певну частину оплачених товарів в подальшому зарахувати суму переплати в рахунок оплати інших товарів.

Однак, необхідно зважати на те, що опис (номенклатура) товарів/послуг – один з обов’язкових реквізитів ПН (див. пп. «е» пп. 201.1 ПКУ).

А як передбачено пп. 44.1 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів тощо.

Тому опис (номенклатура) товарів, наведений в ПН, повинне відповідати номенклатурі, зазначеній в первинних документах на здійснення такого постачання (видаткових накладних тощо).

Цю думку податкова наводить у багатьох своїх консультаціях (див., наприклад, ІПК ДПСУ від 16.03.2020 р. № 1092/6/99-00-07-03-02-06/ІПК. Крім того про це ми писали тут.

Разом з цим, податківці у підкатегорії «ЗІР» 101.15 роз'яснювали, що у разі, якщо після отримання попередньої оплати та складання і реєстрації в ЄРПН податкової накладної відбувається зміна номенклатури товарів, постачальник (продавець) на дату постачання товарів складає розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на дату отримання попередньої оплати.

Таким чином, не зважаючи на те, чи веде підприємство виписку ПН у розрізі рахунків фактур або договору в цілому, у разі зарахування переплати за одним рахунком в рахунок оплати іншого, на дату здійснення такого постачання продавець має скласти РК до всіх ПН, які фактично містять суму переплати що зараховується і на відповідну частину переплати відкоригувати номенклатуру згідно тої яка підлягає постачанню на суму переплати.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.202425
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.20248
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024180
  • Особливості ПДВ в разі оплати фізособою за послуги, надані бюджетній установі
    Фізособа – працівник бюджетної установи оплатила зі свого особистого банківського рахунку на рахунок ТОВ (платник ПДВ) за послуги у сфері інформатизації за укладеним із даною установою та ТОВ договору про надання послуг. Як провести даний платіж в бухобліку? Як нарахувати ПДВ, якщо є виписаний рахунок і акт про надання послуг, а оплата надійшла не з бюджетного рахунку?
    12.04.202425
  • Послуги надані нерезиденту, а споживач резидент: що з ПДВ?
    ТОВ-резидент (1) надає інформаційні та консультаційні послуги у сфері інформаційних технологій та комп’ютерних систем нерезиденту. В контракті зазначено, що технічний проєкт виконується для резидента (2) за його адресою перебування. Нерезидент контролює виконання умов, приймає послуги, здійснює оплату послуг та підписує документи. Чи буде оподатковуватися ПДВ ця операція?
    28.03.2024601