Головна Усі консультації Оподаткування ПДВ

Як відкоригувати ПН з неправильною датою та відобразити це у звітності з ПДВ?

В липні 2020 р. було виявлено, що покупцю було помилково зареєстровано ПН від 19.11.18 р., замість 21.11.18 р. 3 липня зареєстровано нову ПН від 21.11.18 р. та 7 липня зареєстровано РК типом причини невидачі 20 та кодом причини коригування 301. РК відображено в декларації за липень. Чи правильно це і чи потрібно подавати УР до декларації за листопад 2018 р.?

По-перше, слід було відобразити правильну ПН від 21.11.2018 р. у декларації з ПДВ за листопад 2018 року. Для цього потрібно подати УР до декларації з ПДВ за листопад 2018 р., збільшивши суму податкових зобов’язань на суму ПДВ, зазначену у цій ПН.

Зокрема, до УР до декларації за листопад 2018 року слід також подати додаток 5, у якому зазначити тільки один рядок з інформацією про правильну ПН від 21.11.2018 року. Далі заповнюється рядок 1.1 УР – у графі 4 наводиться помилкове значення, фактично задеклароване в листопаді 2018 р., у графі 5 – правильне значення, збільшене на суму правильної ПН, і у графі 6 – позитивна різниця між графами 5 та 4. Таким чином буде збільшено показник рядка 1.1 декларації за листопад 2018 р.  Збільшення рядка 1.1 впливає на збільшення рядка 9 УР.

Далі, в залежності від заповнення розділу ІІІ декларації за листопад 2018 р., може збільшуватись значення рядка 18 або зменшуватись значення рядка 19 УР. При збільшенні значення рядка 18 слід буде нарахувати штраф в розмірі 3% від суми збільшення у рядку 18.1 УР.

Штраф і недоплату з ПДВ у разі їх наявності слід сплатити до подання УР за листопад 2018 р.

Також буде штраф за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної від 21.11.2018 р. в розмірі 50% суми ПДВ (ст. 120-1 ПКУ). «Карантинне» звільнення від штрафів за несвоєчасну реєстрацію ПН на цю ситуацію не поширюється, оскільки дата складання ПН – раніше 01 березня 2020 року. Докладніше див. тут. Цей штраф накладається податківцями та платнику ПДВ надсилається відповідне ППР за формою «Н» (додаток 13 до Порядку №1204), самостійно сплачувати його не потрібно.

По-друге, слід було скласти РК з кодом причини коригування 103, при цьому тип причини ненадання РК покупцю «20» зазначати не потрібно було. Відповідно до п. 24 Порядку №1307 тип причини невидачі «20» застосовується лише в разі реєстрації в ЄРПН двох і більше податкових накладних, складених на одну операцію з постачання товарів/послуг – тобто коли від однієї дати на одну операцію було складено більше однієї ПН. Всі зайві ПН коригуються з типом причини ненадання «20», а одна вірна ПН залишається.

В зазначеному випадку була складена одна ПН від 19.11.2018 р., а зайвих ПН від 19.11.2018 р. не було, і тому її потрібно було просто анулювати за допомогою реєстрації РК з кодом причини коригування 103 «Повернення товару або авансових платежів». Тож, умовно вважається, що товарна номенклатура «повернена», тому й застосовується код 103.

За умовами запитання було зареєстровано РК з кодом причини коригування 301 та типом причини ненадання покупцю «20». Оскільки такий РК вже зареєстровано в ЄРПН, то виправити його уже не можна, адже податкова накладна все одно вже «анульована» і ліміт реєстрації ПН у продавця відновлено, тобто мета досягнута.

По-третє, такий РК дійсно потрібно було відобразити у декларації за липень 2020, що і було зроблено. Тому немає потреби подавати ще один уточнюючий розрахунок до декларації з ПДВ за липень 2020 р.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 43 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Єгорова Юлія
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Оподаткування / ПДВ
Теги:
Звітність , ПДВ , Податкова накладна , Декларація

Новини від Дт-Кт «Дебету-Кредиту» – тепер у Viber!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі