Насамперед зазначимо, що норми пп. 44.1 ПКУ зобов'язують платників податків для цілей оподаткування вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених вищевказаними документами.
До податкової декларації з ПДВ вносяться дані податкового обліку платника окремо за кожний звітний (податковий) період без наростаючого підсумку (абз. 2 п. 1 розд. III Порядку №21).
Дані, наведені в податковій звітності з ПДВ, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника (абз. 1 п. 6 розд. III Порядку №21).
Про це також вкотре повідомляє ДПС в ІПК від 27.08.2019 р. №3999/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.
Відповідно до пп. 44.5 ПКУ у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пп. 44.1 і 44.3 ПКУ, платник податків зобов'язаний у 5-денний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому ПКУ для подання податкової звітності.
Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 к.д. з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
ДПС в ІПК від 22.08.2017 р. №701/6/99-99-14-03-03-15/ІПК відмітила, що норми пп. 44.5 ПКУ не містять безпосереднього зобов'язання платника податків повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про закінчення процедури відновлення втрачених документів, але зазначене повідомлення є необхідним з метою забезпечення виконання вимог цього пункту в частині перенесення термінів проведення перевірки до дати відновлення документів (але не більше 90 к.д. з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу).
Отже, першим кроком, у ситуації, що розглядається, є відновлення втрачених документів, як для постачальника, так і для супермаркету.
Другий крок полягає у складанні бухгалтерської довідки на підставі відновлених первинних документів та акту звірки, третій – у виправлені помилок в обліку та звітності.
Виправлення помилки в обліку
Відповідно до п. 4 П(С)БО 6 виправлення помилок, допущених при складанні фінансових звітів у попередніх роках, здійснюється шляхом коригування сальдо нерозподіленого прибутку на початок звітного року, якщо такі помилки впливають на величину нерозподіленого прибутку (непокритого збитку).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити