• Посилання скопійовано

ПДВ та заниження доходу від реалізації минулих періодів: як виправити?

За актом звірки між постачальником та покупцем (супермаркетом) виявлено розбіжності щодо неоплаченої суми. Як постачальнику виправити помилку щодо заниження ПЗ з ПДВ за листопад 2017 року та податку на прибуток за 2017 рік? Якою датою та якими проведеннями в бухобліку?

Насамперед зазначимо, що норми пп. 44.1 ПКУ зобов'язують платників податків для цілей оподаткування вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених вищевказаними документами.

До податкової декларації з ПДВ вносяться дані податкового обліку платника окремо за кожний звітний (податковий) період без наростаючого підсумку (абз. 2 п. 1 розд. III Порядку №21).

Дані, наведені в податковій звітності з ПДВ, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника (абз. 1 п. 6 розд. III Порядку №21).

Про це також вкотре повідомляє ДПС в ІПК від 27.08.2019 р. №3999/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Відповідно до пп. 44.5 ПКУ у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пп. 44.1 і 44.3 ПКУ, платник податків зобов'язаний у 5-денний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому ПКУ для подання податкової звітності.

Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 к.д. з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

ДПС в ІПК від 22.08.2017 р. №701/6/99-99-14-03-03-15/ІПК відмітила, що норми пп. 44.5 ПКУ не містять безпосереднього зобов'язання платника податків повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про закінчення процедури відновлення втрачених документів, але зазначене повідомлення є необхідним з метою забезпечення виконання вимог цього пункту в частині перенесення термінів проведення перевірки до дати відновлення документів (але не більше 90 к.д. з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу).

Отже, першим кроком, у ситуації, що розглядається, є відновлення втрачених документів, як для постачальника, так і для супермаркету.

Другий крок полягає у складанні бухгалтерської довідки на підставі відновлених первинних документів та акту звірки, третій – у виправлені помилок в обліку та звітності.

 

Виправлення помилки в обліку

Відповідно до п. 4 П(С)БО 6 виправлення помилок, допущених при складанні фінансових звітів у попередніх роках, здійснюється шляхом коригування сальдо нерозподіленого прибутку на початок звітного року, якщо такі помилки впливають на величину нерозподіленого прибутку (непокритого збитку).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»