• Посилання скопійовано

ПДВ та заниження доходу від реалізації минулих періодів: як виправити?

За актом звірки між постачальником та покупцем (супермаркетом) виявлено розбіжності щодо неоплаченої суми. Як постачальнику виправити помилку щодо заниження ПЗ з ПДВ за листопад 2017 року та податку на прибуток за 2017 рік? Якою датою та якими проведеннями в бухобліку?

Насамперед зазначимо, що норми пп. 44.1 ПКУ зобов'язують платників податків для цілей оподаткування вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених вищевказаними документами.

До податкової декларації з ПДВ вносяться дані податкового обліку платника окремо за кожний звітний (податковий) період без наростаючого підсумку (абз. 2 п. 1 розд. III Порядку №21).

Дані, наведені в податковій звітності з ПДВ, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника (абз. 1 п. 6 розд. III Порядку №21).

Про це також вкотре повідомляє ДПС в ІПК від 27.08.2019 р. №3999/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Відповідно до пп. 44.5 ПКУ у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пп. 44.1 і 44.3 ПКУ, платник податків зобов'язаний у 5-денний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому ПКУ для подання податкової звітності.

Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 к.д. з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

ДПС в ІПК від 22.08.2017 р. №701/6/99-99-14-03-03-15/ІПК відмітила, що норми пп. 44.5 ПКУ не містять безпосереднього зобов'язання платника податків повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про закінчення процедури відновлення втрачених документів, але зазначене повідомлення є необхідним з метою забезпечення виконання вимог цього пункту в частині перенесення термінів проведення перевірки до дати відновлення документів (але не більше 90 к.д. з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу).

Отже, першим кроком, у ситуації, що розглядається, є відновлення втрачених документів, як для постачальника, так і для супермаркету.

Другий крок полягає у складанні бухгалтерської довідки на підставі відновлених первинних документів та акту звірки, третій – у виправлені помилок в обліку та звітності.

 

Виправлення помилки в обліку

Відповідно до п. 4 П(С)БО 6 виправлення помилок, допущених при складанні фінансових звітів у попередніх роках, здійснюється шляхом коригування сальдо нерозподіленого прибутку на початок звітного року, якщо такі помилки впливають на величину нерозподіленого прибутку (непокритого збитку).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Облік ПДВ без ПН при смерті директора постачальника
    Постачальник не зареєстрував податкову накладну через смерть директора. Чи має право покупець включити суму "вхідного" ПДВ за цією операцією до первісної вартості придбаних послуг, якщо право на податковий кредит втрачено?
    15.10.2025104
  • Віднесення ПДВ до витрат при нереєстрації ПН постачальником
    Чи має право покупець включати суму ПДВ до первісної вартості послуги (витрат), якщо постачальник, зареєстрований платником ПДВ, систематично не реєструє податкові накладні в ЄРПН? Який внутрішній розпорядчий документ підприємства (наказ, положення) необхідний для обґрунтування такого облікового рішення?
    15.10.202566
  • Податковий кредит при застосуванні касового методу, якщо списання коштів відбулося після 1095 днів з дати складання ПН
    Якщо списання коштів відбулося після 1095 календарних днів з дати складання ПН, то платник, який застосовує касовий метод , має право включити до ПК суми ПДВ, у звітному періоді, в якому відбулося списання, але не пізніше, ніж через 60 календарних днів
    14.10.202521
  • Які особливості заповнення граф ПН у разі отримання компенсації орендарем вартості комунальних послуг?
    В ПН за операціями з постачання послуг з оренди, до складу вартості якої входять суми компенсації компослуг, у графі 2 зазначають «Послуги з оренди», у графі 3.3 - код послуги, у графі 4 - умовне позначення назви одиниці вимірювання, у графі 5 – код одиниці вимірювання
    14.10.202541
  • З платника ПДВ «виділився» неплатник ПДВ: чи вказувати ПДВ в актах?
    Юрособа створена шляхом виділу. Основний вид діяльності - здавання в оренду приміщень. Материнське підприємство - платник ПДВ. Виділене підприємство на момент виділу і протягом наступного місяця – неплатник ПДВ. По розподільчому балансу виділеному підприємству було передано частину авансових платежів від орендарів. На ці аванси материнське підприємство нарахувало, задекларувало і сплатило ПДВ. Як закривати в бухобліку суми авансових коштів, що надійшли по розподільчому балансу? Чи вказувати ПДВ в актах наданих послуг, що оформлятимуться із орендарями?
    13.10.2025110