Насамперед зазначимо, що норми пп. 44.1 ПКУ зобов'язують платників податків для цілей оподаткування вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених вищевказаними документами.
До податкової декларації з ПДВ вносяться дані податкового обліку платника окремо за кожний звітний (податковий) період без наростаючого підсумку (абз. 2 п. 1 розд. III Порядку №21).
Дані, наведені в податковій звітності з ПДВ, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника (абз. 1 п. 6 розд. III Порядку №21).
Про це також вкотре повідомляє ДПС в ІПК від 27.08.2019 р. №3999/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.
Відповідно до пп. 44.5 ПКУ у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пп. 44.1 і 44.3 ПКУ, платник податків зобов'язаний у 5-денний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому ПКУ для подання податкової звітності.
Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 к.д. з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
ДПС в ІПК від 22.08.2017 р. №701/6/99-99-14-03-03-15/ІПК відмітила, що норми пп. 44.5 ПКУ не містять безпосереднього зобов'язання платника податків повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про закінчення процедури відновлення втрачених документів, але зазначене повідомлення є необхідним з метою забезпечення виконання вимог цього пункту в частині перенесення термінів проведення перевірки до дати відновлення документів (але не більше 90 к.д. з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу).
Отже, першим кроком, у ситуації, що розглядається, є відновлення втрачених документів, як для постачальника, так і для супермаркету.
Другий крок полягає у складанні бухгалтерської довідки на підставі відновлених первинних документів та акту звірки, третій – у виправлені помилок в обліку та звітності.
Виправлення помилки в обліку
Відповідно до п. 4 П(С)БО 6 виправлення помилок, допущених при складанні фінансових звітів у попередніх роках, здійснюється шляхом коригування сальдо нерозподіленого прибутку на початок звітного року, якщо такі помилки впливають на величину нерозподіленого прибутку (непокритого збитку).
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись