• Посилання скопійовано

Послуги з розробки фірмового стилю для нерезидента: що з ПДВ?

ТОВ (платник ПДВ) планує надавати нерезиденту послуги з дизайну, а саме розробки фірмового стилю (макети надсилаються в електронному вигляді). Як така операція оподатковується ПДВ? Чи потрібно складати акти виконаних робіт?

ПДВ

Відповідно до пп. «б» пп. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Постачання послуг - будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (пп. 14.1.185 ПКУ).

При цьому, на нашу думку, послуги з дизайну (розробка фірмового стилю) підпадають під класифікацію послуг з постачання права інтелектуальної власності.

Так, право  інтелектуальної  власності - це  право особи на результат інтелектуальної, творчої діяльності або на інший об'єкт права інтелектуальної власності, визначений ПКУ та іншим законом (п. 1 ст. 418 ЦКУ).

Згідно з ст. 420 ЦКУ до об’єктів права інтелектуальної власності відносяться комерційні (фірмові) найменування,  торговельні марки (знаки для товарів і послуг), географічні зазначення.

За пп. «а» пп. 186.3 ПКУ місцем постачання надання майнових прав інтелектуальної власності, створення за замовленням та використання об'єктів права інтелектуальної власності, вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання.

Оскільки отримувач послуг є нерезидентом, то, відповідно, послуги з розробки фірмового стилю, які йому надає резидент, не є об’єктом оподаткування ПДВ. На необ’єктні операції ПЗ з ПДВ не нараховуються та податкова накладна не складається.

У декларації з ПДВ сума таких послуг буде відображена у рядку 5.

 

Акти виконаних робіт

Податківці у «ЗІР» (підкатегорія 114.02) зазначали, що однією з обов’язкових умов при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності є наявність документу, який оформляється безпосередньо після виконання (надання) конкретних робіт (послуг).

Як правило, акт про надання послуг у сфері зовнішньоекономічної діяльності оформляють (як і відповідний договір) двома мовами – українською та мовою країни нерезидента (або англійською). При цьому акти виконаних робіт (наданих послуг), які складені іноземною мовою, мають бути перекладені на українську мову.

Для надавача послуг наявність такого акту важлива, оскільки для відображення операції в іноземній валюті у грошовій одиниці України потрібно її вартість перерахувати із застосуванням валютного курсу, встановленого НБУ на дату оформлення акту виконаних робіт.

При цьому, форми такого акту не встановлено, однак він повинен містити всі обов’язкові реквізити:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Придбали автомобіль в неплатника ПДВ та продаємо неплатнику ПДВ: як скласти ПН?
    Підприємство – платник ПДВ придбало автомобіль, який був у вжитку у неплатника ПДВ за 750 000,00 грн. Реалізовується автомобіль також неплатнику ПДВ. Передплату отримали 25.11.2025 р. - 10 000,00 грн; 28.11.2025 р. - 400 000,00 грн; 02.12.2025 р. - 340 000,00 грн. Реалізація авто відбулася 05.12.2025 р. на суму 750 000,00 грн. Як скласти ПН на таке постачання?
    Сьогодні 17:179
  • Оподаткування ПДВ сніданків готелем при аутсорсингу харчування: 20% чи 7%?
    Готель на загальній системі надає послугу проживання зі сніданком за ставкою ПДВ 7%. Сніданки фактично надає інший суб'єкт господарювання, який виставляє акти за фактично надані сніданки (не всі гості харчуються), що готель відносить на витрати. Чи правомірна така схема? Чи потрібно продавати сніданки окремо за бажанням гостей, оподатковувати їх за ставкою 20% і тільки тоді включати у витрати кількість проданих сніданків?
    Сьогодні 09:5415
  • Зменшення вартості предмета лізингу: облікові та податкові наслідки з ПДВ
    Підприємство придбало вантажне авто за договором фінлізингу. Розмір платежів обчислюється за курсом іноземної валюти на дату здійснення оплати. Лізингодавець внаслідок зміни курсу іноземної валюти сплатив продавцеві меншу суму, ніж ту, за якою він передав автомобіль лізингоотримувачу. У зв’язку з цим, він направив лізингоотримувачу Акт на зменшення вартості автомобіля, а також РК до ПН. Як лізингоотримувачу відобразити в бухгалтерському і податковому обліку з ПДВ таке зменшення вартості об’єкту лізингу?
    Сьогодні 06:5610
  • Обмеження щодо кількості символів в графі 2 податкової накладної та графі 3 розрахунку коригування
    Обмежень щодо кількості символів, які допускаються при заповненні графи 2 податкової накладної та графи 3 розрахунку коригування, не передбачено
    15.12.2025148
  • Зведена ПН при продажу уціненого імпортного товару
    Підприємство на ЄП імпортувало товар у серпні 2023 року (собівартість з митними платежами і ПДВ — 130 000 грн). З 01.10.2023 року підприємство стало платником ПДВ і перейшло на загальну систему. У листопаді 2025 року товар вирішено уцінити та продати нижче ціни придбання. Чи потрібно складати зведену податкову накладну на різницю між ціною придбання та договірною вартістю при реалізації?
    15.12.202519