Скоріш за все, податківці анулювали реєстрацію платника ПДВ не через неподання декларації три місяці поспіль, а через відсутність оборотів протягом останніх 12 місяців відповідно до пп. 184.1 ПКУ: у випадку, коли особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту – реєстрація такої особи анулюється.
Відповідно до п. 7 Порядку №569 у разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.
На підставі реєстру, отриманого від ДФСУ, Казначейство перераховує суми ПДВ до бюджету, в тому числі суми податку, зараховані на додаткові електронні рахунки і не списані з рахунку станом на наступний робочий день з дня анулювання реєстрації платника податку - суб'єкта спеціального режиму оподаткування або виключення його з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування.
В подальшому повернути на свій рахунок з бюджету такі кошти платник може у відповідності до ст. 43 ПКУ, зокрема, шляхом подання відповідної заяви у довільній формі до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням.
У такій заяві суб’єкт господарювання зазначає напрям перерахування коштів:
- на поточний рахунок платника податків в установі банку;
- на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;
- повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.
Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, який, своєю чергою, здійснює відповідне перерахування.
Зверніть увагу, що у разі наявності від’ємного значення у разі анулювання свідоцтва платника ПДВ, підприємство може подати на його відшкодування лише у декларації за останній звітний період (період, у якому свідоцтво було анульовано). Якщо підприємством це не було зроблено, то від’ємне значення згорає і право на його повернення у підприємства не буде.
Повторна реєстрація платником ПДВ
Повторна реєстрація платником ПДВ здійснюється в загальному порядку відповідно до пп. 183.1 ПКУ шляхом подання до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням відповідної заяви. При цьому варто зауважити, що при повторній реєстрації суб’єкт господарювання вважається новим платником податку.
Відповідно, права на ПК, від’ємне значення та реєстраційний ліміт, що були у підприємства до його анулювання як платника ПДВ при повторній реєстрації не виникає.
Алгоритм дій при анулюванні свідоцтва платника ПДВ ми розглядали тут. Читайте також наш аналітичний матеріал тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити