• Посилання скопійовано

Анулювання свідоцтва платника ПДВ: що з коштами на ПДВ - рахунку?

Підприємство (платник ПДВ) не має оборотів, однак має кошти на рахунку з ПДВ. Не подавало декларацію з ПДВ за 3 місяці поспіль, у зв’язку з чим свідоцтво платника ПДВ було анульовано. Як відновити реєстрацію платником ПДВ? Чи можна повернути кошти з рахунку?

Скоріш за все, податківці анулювали реєстрацію платника ПДВ не через неподання декларації три місяці поспіль, а через відсутність оборотів протягом останніх 12 місяців відповідно до пп. 184.1 ПКУ: у випадку, коли особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту – реєстрація такої особи анулюється.

Відповідно до п. 7 Порядку №569 у разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.

На підставі реєстру, отриманого від ДФСУ, Казначейство перераховує суми ПДВ до бюджету, в тому числі суми податку, зараховані на додаткові електронні рахунки і не списані з рахунку станом на наступний робочий день з дня анулювання реєстрації платника податку - суб'єкта спеціального режиму оподаткування або виключення його з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування.

В подальшому повернути на свій рахунок з бюджету такі кошти платник може у відповідності до ст. 43 ПКУ, зокрема, шляхом подання відповідної заяви у довільній формі до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням.

У такій заяві суб’єкт господарювання зазначає напрям перерахування коштів:

  • на поточний рахунок платника податків в установі банку;
  • на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;
  • повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, який, своєю чергою, здійснює відповідне перерахування.

Зверніть увагу, що у разі наявності від’ємного значення у разі анулювання свідоцтва платника ПДВ, підприємство може подати на його відшкодування лише у декларації за останній звітний період (період, у якому свідоцтво було анульовано). Якщо підприємством це не було зроблено, то від’ємне значення згорає і право на його повернення у підприємства не буде.

 

Повторна реєстрація платником ПДВ

Повторна реєстрація платником ПДВ здійснюється в загальному порядку відповідно до пп. 183.1 ПКУ шляхом подання до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням відповідної заяви. При цьому варто зауважити, що при повторній реєстрації суб’єкт господарювання вважається новим платником податку.

Відповідно, права на ПК, від’ємне значення та реєстраційний ліміт, що були у підприємства до його анулювання як платника ПДВ при повторній реєстрації не виникає.

Алгоритм дій при анулюванні свідоцтва платника ПДВ ми розглядали тут.  Читайте також наш аналітичний матеріал тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування збитків від замовника: ПДВ та документи
    Перевізник (платник ПДВ) отримує від замовника компенсацію за пошкодження автомобіля під час розвантаження. Як правильно оформити цю операцію? Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму відшкодування? Яке формулювання вказати в рахунку та якими первинними документами (претензія, акт) підтвердити таку операцію для обох сторін?
    Сьогодні 12:107
  • Дата РК при виправленні коду УКТ ЗЕД
    Виявлено помилку в коді УКТ ЗЕД у зареєстрованій податковій накладній. Для виправлення складається «нульовий» розрахунок коригування. Якою датою його потрібно складати: датою виникнення помилки (тобто датою податкової накладної) чи датою її виявлення?
    Сьогодні 11:0936
  • Чи є кошти ротаційного фонду об'єктом оподаткування ПДВ для ТОВ, що надає послуги медичного асистансу?
    ТОВ, що надає послуги медичного асистансу, отримує від страхової компанії кошти в ротаційний фонд. Ці кошти є страховими виплатами, призначеними виключно для оперативних розрахунків із медзакладами за лікування застрахованих осіб. Чи є надходження цих коштів на рахунок ТОВ об'єктом оподаткування ПДВ?
    02.07.202515
  • Ломбард реалізовує невикуплені товари: як оподатковувати ПДВ?
    Ломбард реалізовує товари, які перешли йому у власність внаслідок непогашення кредитів клієнтами. Реалізація здійснюється через ФОПа. Коли виникають податкові зобов'язання і як обчислюється база оподаткування ПДВ?
    01.07.202518
  • Коли складати податкові та акцизні накладні на продаж паливних карток?
    ТОВ 1 (загальна система, платник ПДВ) планує укласти договір з ТОВ 2 на відпуск пального кінцевому споживачу. ТОВ 1 має ліцензія на роздрібну торгівлю пальним. ТОВ 2 – емітент паливних карток, за якими споживачі будуть заправлятися на АЗС ТОВ 1. ТОВ 2 отримуватиме кошти і перераховуватиме їх ТОВ 1. Коли виникають ПЗ з ПДВ? Як скласти акцизну накладну?
    30.06.2025311