• Посилання скопійовано

Анулювання свідоцтва платника ПДВ: що з коштами на ПДВ - рахунку?

Підприємство (платник ПДВ) не має оборотів, однак має кошти на рахунку з ПДВ. Не подавало декларацію з ПДВ за 3 місяці поспіль, у зв’язку з чим свідоцтво платника ПДВ було анульовано. Як відновити реєстрацію платником ПДВ? Чи можна повернути кошти з рахунку?

Скоріш за все, податківці анулювали реєстрацію платника ПДВ не через неподання декларації три місяці поспіль, а через відсутність оборотів протягом останніх 12 місяців відповідно до пп. 184.1 ПКУ: у випадку, коли особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту – реєстрація такої особи анулюється.

Відповідно до п. 7 Порядку №569 у разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.

На підставі реєстру, отриманого від ДФСУ, Казначейство перераховує суми ПДВ до бюджету, в тому числі суми податку, зараховані на додаткові електронні рахунки і не списані з рахунку станом на наступний робочий день з дня анулювання реєстрації платника податку - суб'єкта спеціального режиму оподаткування або виключення його з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування.

В подальшому повернути на свій рахунок з бюджету такі кошти платник може у відповідності до ст. 43 ПКУ, зокрема, шляхом подання відповідної заяви у довільній формі до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням.

У такій заяві суб’єкт господарювання зазначає напрям перерахування коштів:

  • на поточний рахунок платника податків в установі банку;
  • на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;
  • повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, який, своєю чергою, здійснює відповідне перерахування.

Зверніть увагу, що у разі наявності від’ємного значення у разі анулювання свідоцтва платника ПДВ, підприємство може подати на його відшкодування лише у декларації за останній звітний період (період, у якому свідоцтво було анульовано). Якщо підприємством це не було зроблено, то від’ємне значення згорає і право на його повернення у підприємства не буде.

 

Повторна реєстрація платником ПДВ

Повторна реєстрація платником ПДВ здійснюється в загальному порядку відповідно до пп. 183.1 ПКУ шляхом подання до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням відповідної заяви. При цьому варто зауважити, що при повторній реєстрації суб’єкт господарювання вважається новим платником податку.

Відповідно, права на ПК, від’ємне значення та реєстраційний ліміт, що були у підприємства до його анулювання як платника ПДВ при повторній реєстрації не виникає.

Алгоритм дій при анулюванні свідоцтва платника ПДВ ми розглядали тут.  Читайте також наш аналітичний матеріал тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення передоплаченого товару: як оформити РК?
    Підприємство сплатило аванс за товар, а потім забирає його частинами. ПН постачальник оформив на дату першої події – оплати. На даний момент товар ще не вибраний на повну суму оплати, але з того, що було взято частину повернули. На повернення бухгалтер постачальника оформляє «мінусовий» РК. Чи правильно це? Як має бути оформлено РК в даній ситуації?
    Сьогодні 10:1430
  • Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну, якщо оплата за послуги надійшла після того, як він став платником ПДВ?
    Підприємство придбало послуги у ФОП з відстрочкою розрахунку. Коли настав термін оплати ФОП став платником ПДВ. Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну при оплаті?
    14.11.202521
  • Чи може упаковка вважатися достатньою переробкою для зміни походження товару?
    ТОВ - платник ПДВ отримав імпортний товар (БАД в блістерах), власними силами зробив комплектацію: запакували блістери в коробку, додали інструкцію. Після реалізації даного товару - реєструємо ПН покупцю (платнику ПДВ). Чи правильно вказувати в ПН в полі 3.2.1 "х" ознаку імпортний товар?
    14.11.202519
  • Розповсюдження рекламної поліграфії: чи буде ПДВ?
    ТОВ (платник ПДВ) проводить чи приймає участь у рекламних конференціях/виставках/семінарах та розповсюджує серед учасників (не визначене коло осіб) рекламну поліграфію: буклети/листівки/репринти з інформацією про себе і свій товар. Чи виникає в даному випадку необхідність в нарахуванні ПДВ-зобов’язань? Яка актуальна позиція податківців?
    14.11.202527
  • Експорт без вивезення: які наслідки з ПДВ?
    Підприємство отримало передоплату у валюті від польської фірми. Товар забиратиметься покупцем на складі підприємства. Якою датою потрібно оформити ПН – датою отримання коштів на розподільчий чи на поточний рахунок? Якими документами оформляти поставку товару? Якщо в специфікації прописано, що ціна з ПДВ і сума з ПДВ, то ПДВ "накручувати" зверху чи "витягувати" з ціни?
    14.11.2025197