• Посилання скопійовано

При прийнятті товарів від постачальника виявлено розбіжність асортименту з даними накладної: як оформити?

При прийманні товару від постачальника виникають розбіжності щодо кількості та ваги. Постачальник пропонує складати акт невідповідності на вагу чи кількість товару, що приймається на місці відвантаження. Чи правильно це? Як складати податкову накладну при таких розбіжностях?

Відповідно до п. 3.7 Методрекомендацій №2, якщо при оприбуткуванні запасів виявлено невідповідність якості та кількості запасів даним супроводжувальних документів, то складається акт про приймання матеріалів за участю матеріально відповідальної особи та представника відправника (постачальника) або представника незацікавленої організації.

Такий акт разом з видатковою накладною підтверджують фактичний асортимент переданих товарів. При цьому ми не радимо у видатковій накладній робити виправлення або викреслення, а замість цього варто додати до форми накладної додаткові графи, у яких зазначається або відхилення фактичних показників від показників накладної, або фактичні показники.

Наприклад, таблична форма накладної може бути такою – із зазначенням фактичних показників:

 

Найменування товару

Одиниця виміру

Кількість

Ціна

Сума

Фактично відвантажено і прийнято

Кількість

Ціна

Сума

 

 

 

 

 

 

 

 

Після заповнення всіх рядків первісні і фактичні показники підсумовуються, і господарська операція з прийому-передачі товару обліковується за фактичними показниками. До такої накладної обов’язково слід додати акт невідповідності товарів.

Щодо податкової накладної, то ми вважаємо, що можливі два варіанти складання ПН:

  1. Складання ПН на первісний асортимент товару, що зазначений у видатковій накладній, та складання РК до такої ПН тією ж датою, до якого включаються коригування за актом невідповідності;
  2. Складання ПН на фактичний асортимент переданих і прийнятих товарів – на підставі скоригованих даних, підтверджених видатковою накладною та актом невідповідності. У цьому випадку немає необхідності складати РК.

ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що податкова накладна повинна містити ідентичні показники (номенклатура товарів/послуг продавця, одиниця виміру товару/послуги, кількість, ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ)  тим, що зазначені в первинних документах в частині, що оплачена контрагентом-покупцем.

На нашу думку, при застосуванні модифікованої форми видаткової накладної у комплекті з актом невідповідності, та при складанні ПН за другим варіанту ці умови виконуються, адже ПН буде відповідати фактичним показникам, зазначеним у видатковій накладній.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Міжнародні перевезення ФОП-"єдинника" для нерезидента: що з ПДВ?
    ФОП на єдиному податку 5% (неплатник ПДВ) здійснив міжнародне перевезення вантажу Гданськ-Київ на замовлення польської фірми-нерезидента за CMR. Чи виникають зобов'язання зі сплати ПДВ та подання звітності, враховуючи статус неплатника ПДВ? Інвойс від 16.10.2025 р., оплата надійшла 10.11.2025 р.
    10.12.202527
  • Як документально оформити продаж товару та компенсацію вартості транспортних послуг?
    Підприємство придбало в листопаді у постачальника 10 одиниць товару вартістю 220 000 грн ( у т.ч. ПДВ – 36 666,67 грн) і доставка 24 000 грн, яку здійснив ФОП на ІІІ групі ЄП від нашого постачальника до нашого покупця. Вартість продажу товару склала 271 200 грн (у т.ч. ПДВ – 45 200 грн). В грудні покупцеві був виписаний рахунок на ще 2 одиниці товару + вартість доставки (24 000 грн + ПДВ 4800). Тобто загальна сума поставки склала 83 040 грн (у т.ч. ПДВ – 13840 грн). Як оформити ПН і які потрібні видаткові документи? ТТН перевізника є
    10.12.202524
  • Чи застосовувати пп. 198.5 ПКУ при списанні дослідно-промислової партії ліків?
    Підприємство-виробник лікарських засобів виготовило дослідно-промислову партію ліків і використало її у дослідженнях. Ліки включені до Державного реєстру лікарських засобів. Яку «компенсаційну» ставку ПДВ слід застосувати при такому списанні: 20% чи 7%?
    10.12.202514
  • Оформлення ПН на передоплату одним платежем
    Якщо за договором отримано передплату одним платіжним дорученням, чи можна оформити кілька податкових накладних на цю передоплату з різними сумами, чи необхідно виписувати одну податкову накладну на всю суму передоплати?
    10.12.202550
  • Дата складання РК при переведенні боргу з частковими платежами
    Підприємство-платник ЄП IV групи і ПДВ має передоплату постачальнику електроенергії. Постачальник не може виконати зобов'язання та повернути кошти. 20.11.2025 р. укладено договір про переведення боргу, за яким третя особа погашає 600 тис. грн замість постачальника. Фактичне перерахування відбулось 25.11.2025 р. (290 тис. грн) та 26.11.2025 р. (310 тис. грн). Якою датою складати РК до ПН: датою договору про переведення боргу (20.11.2025) на всю суму чи датами фактичного надходження коштів (25.11.2025 та 26.11.2025 рр.)?
    09.12.202528