• Посилання скопійовано

Списання ТМЦ на сертифікацію та контрольні випробування: що з оподаткуванням?

Як оподатковуються операції списання ТМЦ продукції власного виробництва (на відбір для сертифікаційних і контрольних випробувань, роздача рекламних зразків). Як підтвердити їх використання у зв’язку із госпдіяльністю підприємства?

Сертифікаційні  та контрольні випробування

Бухоблік

Витрати на здійснення технологічного контролю за виробничими процесами та якістю продукції, робіт, послуг безпосередньо прямують до загальновиробничих витрат на підставі п. 15.7 П(С)БО 16. Вважаємо, що витрати у вигляді ТМЦ, які списуються на сертифікаційні  та контрольні випробування, є витратами технологічного контролю за виробничими процесами та якістю продукції, а отже, такі витрати мають потрапити на рахунок 91 за правилами П(С)БО 16.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об'єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінзвітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При списанні ТМЦ, придбаних у резидентів, податкових різниць не виникає, однак витрати і доходи, визнані через зазначену операцію, вплинули на формування фінрезультату. А отже, і на об'єкт оподаткування податком на прибуток.

 

ПДВ

Про включення цих витрат до загальновиробничих не раз зазначали колись і податківці (див. лист від 30.05.2014 р. №10316/5/99-99-19-02-02-16). А оскільки такі витрати пов’язані із госпдіяльністю, тобто із отриманням доходу від продажу відповідної продукції, то, вважаємо, що коригувати ПК не потрібно при списанні ТМЦ на сертифікаційні  та контрольні випробування. Більше того, такі витрати частково потрапляють до собівартості реалізованої продукції за правилами П(С)БО 16. Документальним підтвердженням віднесення таких витрат до загальновиробничих із наступним їх розподілом є наказ про облікову політику.

 

Роздача рекламних зразків

Про оподаткування податком на прибуток, ПДВ та відображення в обліку, а також документальне підтвердження витрат із госпдіяльністю при роздачі рекламних зразків ми писали тут (в частині зразків документів), тут та тут>> 

Якщо підприємство бажає керуватися роз’ясненням податківців у ІПК від 06.08.2018 р. №3441/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, то те, що роздані рекламні зразки мають віднестися саме до собівартості реалізації готової продукції (див. також  ІПК ДФС у м. Києві від 21.09.2017 р. №2017/ІПК/26-15-12-01-18) слід зазначати/внести зміни у наказі про облікову політику.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»