• Посилання скопійовано

Чи може номенклатура у ПН на придбання та продаж товарів відрізнятися?

Чи може підприємство здійснювати облік придбаних у різних постачальників товарів за уніфікованою номенклатурою (без зміни коду УКТ ЗЕД)? Як документально оформити таке групування? Чи може номенклатура у ПН на придбання та продаж товарів відрізнятися (код УКТ ЗЕД не змінюється)?

Номенклатурний облік товарів

Згідно з п. 6 П(С)БО 9 для цілей бухобліку запаси включають товари у вигляд матеріальних цінностей, що  придбані (отримані) та утримуються підприємством з метою подальшого  продажу. Отже, в питанні обліку товарів, підприємство має керуватися положеннями П(С)БО 9.

Зокрема, у п. 7 П(С)БО 9 встановлено, що одиницею бухобліку запасів є їх найменування або однорідна група (вид). Тобто цей пункт надає деяке послаблення щодо обліку оприбуткування товарів за групами, але не відміняє того, що оприбуткований товар повинен відповідати номенклатурі у первинних документах. Тобто, товари, що мають незначні відмінності, що не стосуються їх функціоналу, можуть бути оприбутковані однією групою, але у відповідності до їх назви, зазначеної у первинному документі.

 

Документальне оформлення

У зв’язку із обліком запасів однією групою на підприємстві варто видати розпорядчий документ (наприклад, наказ у вигляді таблиці відповідності найменувань товару як додаток до наказу про облікову політику), в якому можна відобразити та об'єднати в однорідні групи отримані від постачальників товари з різними найменуваннями.

Цей документ, затверджений керівником підприємства, і буде підставою для присвоєння власних найменувань товарам, придбаним у постачальника (про що також варто видавати за кожним таким перейменуванням окремий документ – не обов’язково новий наказ, бо він на підприємстві уже є, а видавати додаток до нього), та підтверджуватиме відповідність товару, найменування якого вказано у прибуткових документах від постачальників, та найменування, зазначеного у видаткових документах.

 

Номенклатура у податкових накладних

У податковій накладній зазначаються обов'язкові реквізити, встановленні в п. 201.1 ПКУ, зокрема:

  • опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
  • код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідні вимоги містять пп. 1 та 2 п. 16 Порядку №1307.

При цьому, ДФС в ІПК від 05.07.2018 р. №2979/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що реквізит «опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг» податкової накладної має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг.

Тобто номенклатура, зазначена у податковій накладній, має бути ідентичною до номенклатури, що зазначена у первинних документах, що супроводжуюсь саме подальше постачання таких документів. Водночас, як було зазначено вище, підприємство на власний розсуд може вести облік придбаних запасів (товарів) за групами (запаси в якій мають незначні відмінності в найменуванні).

При цьому, вимоги щодо строгої відповідності номенклатури у ПН на придбання та подальший продаж таких товарів законодавчо не встановлено і за дотриманням однакового коду УКТ ЗЕД у ПН на придбання та продаж негативних наслідків для підприємства не виникне.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 056
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249295
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435