Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів затверджено постановою Кабміну від 07.09.1998 р. №1388.
Цей Порядок є обов'язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх. Транспортні засоби реєструються за юридичними та фізичними особами (не за підприємцями!) в сервісних центрах МВС або через центри надання адміністративних послуг (п. 6 Порядку №1388).
Інструкцію про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них затверджено наказом МВС від 11.08.2010 р. №379. У п. 1.4 Інструкції №379 зазначено, що реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, що належать фізичним особам, здійснюються за місцем звернення власника або його уповноваженої особи незалежно від місця реєстрації (проживання) власника.
При цьому в реєстраційних документах зазначається місце реєстрації (проживання) особи, за якою реєструється транспортний засіб. Місце проживання фізичної особи визначається згідно з відміткою про реєстрацію місця її проживання в паспорті або документі, що його замінює.
Транспортний засіб, що належать фізичним особам - підприємцям, реєструється як транспортний засіб фізичних осіб. Виходячи з викладеного, чинним законодавством не передбачено реєстрації транспортного засобу на фізичних осіб – підприємців.
Перелік витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів ФОП на загальній системі оподаткування, наведено в пп. 177.4.1-177.4.4 ПКУ.
Зокрема, відповідно до пп. 177.4.3 ПКУ до переліку витрат включено:
- суми податків, зборів, які пов'язані з проведенням господарської діяльності ФОП (крім ПДВ для ФОП, зареєстрованого як платник цього податку, та акцизного податку, ПДФО з доходу від господарської діяльності, податку на майно);
- суми ЄСВ у розмірах і порядку, встановлених законом;
- платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності ФОП, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов'язані з господарською діяльністю ФОП.
Також у ст. 177 ПКУ надано визначення основних засобів подвійного призначення, до яких належать земельні ділянки, об'єкти житлової нерухомості, легкові та вантажні автомобілі (пп. 177.4.6 ПКУ). Не включаються до складу витрат ФОП на загальній системі оподаткування витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення (пп. 177.4.5 ПКУ). Тому немає законодавчих підстав і для включення сум ПДВ, сплачених при придбанні основних засобів подвійного призначення, до яких належить вантажний автомобіль, до складу витрат.
ДФС у ІПК від 17.10.2017 р. №2253/С/99-99-13-01-02-14/ІПК повідомляє, що ФОП при придбанні автомобіля має право включити до складу податкового кредиту суму ПДВ з його вартості за наявності належним чином складеної та зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної.
Але при цьому ФОП зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ, виходячи з бази оподаткування ПДВ, визначеної відповідно до п. 188.1 ПКУ, та скласти податкову накладну на дату набуття права приватної власності на автомобіль фізичною особою (громадянином) і зареєструвати її в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації на підставі п. 198.5 ПКУ. За умовами запитання базою оподаткування буде вартість автомобіля, за якою його було придбано.
Якщо ФОП буде укладати з продавцем договір купівлі-продажу автомобіля як фізична особа – не підприємець, то в такому разі юрособа – продавець не буде складати податкову накладну на ім’я ФОП – платника ПДВ. Замість цього продавець складатиме податкову накладну на фізичну особу як на неплатника ПДВ, яка не видається отримувачу, і в цьому разі фізичній особі – підприємцю не потрібно буде нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити