Згідно з п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;
б) дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
На дату виникнення податкових зобов’язань постачальник повинен скласти і належним чином зареєструвати податкову накладну. При цьому, на обов’язок складання ПН у разі виникнення ПЗ не впливає подальша доля таких коштів.
Якщо ж в подальшому такі кошти повертаються покупцю, то відповідно за п. 192.1 ПКУ постачальник складає РК до ПН. При цьому, якщо покупець платник ПДВ, то обов’язок реєстрації РК покладається саме на нього. У випадку ж якщо покупець неплатник ПДВ, постачальник самостійно реєструє таку ПН.
Помилково зараховані кошти
Однак, зверніть увагу, якщо кошти на рахунок продавця були зараховано помилково, то в такому випадку складати ПН та РК не потрібно. При цьому необхідно зважати на дві обов’язкові умови:
- відсутність договірних відносин між суб'єктами господарювання – відсутність власне договорів, виставлених рахунків тощо,
- повернення коштів у встановлений для таких випадків 5-денний термін. При цьому бажано, але не обов’язково, отримати від платника коштів листа з проханням про повернення помилково перерахованих коштів, у якому навести банківські реквізити для повернення.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити