Чи можна продати не повністю оплачену частку у СК ТОВ?
Ні, не можна. Про це написано в ч. 3 ст. 21 Закону про ТОВ: «Учасник товариства має право відчужити свою частку (частину частки) у статутному капіталі лише в тій частині, в якій вона є оплаченою.».
Таким чином, в ситуації, яку ми розглядаємо, фізособа може продати частку тільки в розмірі внесеної частини – 50 000 грн. А на несплачений розмір частки 300 000 грн ця фізособа і надалі має залишатися учасником ТОВ. Причому, якщо внесок до СК прострочений, питання такого внеску має вирішуватися згідно з нормами ст. 15 Закону про ТОВ.
Оподаткування проданої частки
Операція продажу фізособою частки у ТОВ оподатковується за нормами пп. 170.2 ПКУ. Детально це питання ми розглядали, наприклад, тут.
Зараз тезисно.
Сума від продажу частки 350 000 грн є доходом від продажу. 50 000 грн є витратами на придбання проданої частки.
Таким чином, інвестиційний прибуток складає 300 000 грн (350 000 – 50 000).
З цього прибутку утримуються:
- ПДФО 18% - 54 000 грн (300 000 х 18%);
- ВЗ 1,5% - 4 500 грн (300 000 х 1,5%).
Фізособа має подати до податкової в строк до 01.05.2021 р. податкову декларацію за 2020 рік, в якій показати доходи, витрати від продажу інвестиційного активу (частки у СК ТОВ), інвестиційний прибуток та утримані податки. Визначені за декларацією податки потрібно перерахувати до бюджету у строк до 01.08.2021 р.
Документом, який підтверджуватиме понесені витрати (50 000 грн) може бути квитанція банку про внесення 50 000 грн на рахунок ТОВ для оплати СК. Причому нормами ПКУ не встановлено обов’язок прикладати до декларації документи про понесені витрати та отримані доходи. Хоча фізособа може це зробити за власною ініціативою, приклавши копії документів про доходи та витрати до декларації.
Згідно з нормами пп. 176.1 ПКУ, фізособа має вести облік своїх доходів і витрат на підставі первинних документів для визначення загального річного оподатковуваного доходу і заповнення декларації у Книзі, форма і порядок ведення якої затверджені Наказом Мінфіну від 23.06.2017 р. №591.
Оригінали документів зберігаються у фізособи протягом 1095 днів з граничного строку подання декларації, для складення якої вони використовуються (див. пп. 44.3 ПКУ).
Документи і Книга мають надаватися на вимогу податкової і в межах її повноважень.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити