ПДВ
Доступ до інформаційного продукту на сайті
З 01.01.2018 р. згідно з п. 26-1 підрозд. 2 розд. XX ПКУ під звільнення ПДВ потрапляє не лише постачання інтернет-сайтів та/або онлайн-сервісів, але також і доступ до них.
Втім, податківці висувають певні правила щодо такого доступу. Так, виходячи із ІПК від 16.05.2018 р. №2183/6/99-99-15-03-02-15/ІПК і від 16.05.2018 р. №2185/6/99-99-15-03-02-15/ІПК така ПДВ-пільга з операції щодо доступу до інформаційного продукту на сайті діє тільки в тому випадку, якщо скориставшись доступом до контенту, інтернет-сайту або онлайн-сервісу покупець отримує програмну продукцію (її копію).
Якщо ж доступ обмежується тільки наданням права на пошук, обробку, отримання інформації та інші дії без фактичного постачання програмної продукції (її копії), то така операція вважається операцією з подання послуг з пошуку, обробки, отримання інформації (пп. «в», «д» п. 186.3 ПКУ) і, відповідно, оподатковується ПДВ в загальному порядку — за ставкою 20%.
Тож, якщо резидент-покупець отримує тільки право на користування порталом або онлайн-сервісом без факту передачі примірника програми, то ПДВ-пільги немає, а є звичайне оподаткування такої операції в 20% ПДВ.
При отриманні від нерезидента послуг з надання доступу до інформаційних продуктів, які знаходяться на веб-сайтах, через мережу Інтернет, резидент - отримувач таких послуг відповідно до п. 180.2 ПКУ є відповідальною особою за нарахування та сплату ПДВ до бюджету.
Транспортно-експедиторські послуги
Місце постачання транспортно-експедиторських послуг для цілей ПДВ визначається за місцем реєстрації одержувача (замовника експедиторських послуг) (пп. «ж» п. 186.3 ПКУ).
Тож, якщо послуги із транспортного експедирування замовляє резидент незалежно від того, хто їх буде виконувати – резидент чи нерезидент, то такі операції оподатковуються ПДВ за ставкою 20% (абз. 1 п. 208.2 ПКУ). Про це також колись зазначали податківці у листі ДФСУ від 27.11.2015 р. №25331/6/99-99-19-03-02-15.
Крім цього регіональні податківці наразі зазначають, що УПК №610, яка є чинною, визначено, що у випадку надання транспортно-експедиторських послуг, послуг перевезення чи інших допоміжних у транспортній діяльності послуг, нерезидентами України необхідно враховувати правила оподаткування, встановлені ст. 208 ПКУ.
Так, згідно з абз. 2 п. 208.2 ПКУ отримувач послуг - платник ПДВ складає ПН, яка підлягає обов’язковій реєстрації в ЄРПН, із зазначенням суми нарахованого ним ПДВ, яка є підставою для віднесення сум ПДВ до ПК.
Якщо отримувача послуг зареєстровано як платника податку, сума нарахованого податку включається до складу податкових зобов'язань декларації за відповідний звітний період (п. 208.3 ПКУ).
Податок на прибуток
Різниці, які виникають при коригуванні фінансового результату до оподаткування, встановлені ст. 138-140 ПКУ, не передбачають коригування фінансового результату на суми операції із доступу до інформаційного продукту на сайті та операції щодо отримання транспортно-експедиторських послуг від нерезидента, а також курсових різниць від операцій в інвалюті у межах договору транспортного експедирування. Щодо останнього податківці про це зазначали тут>>
Податок на репатріацію - довідка
Статтею 3 ПКУ передбачено, що положення чинних міжнародних договорів України, якими регулюються питання оподаткування, є частиною податкового законодавства. Одним з таких міжнародних договорів є двостороння Угода між Україною і Федеративною Республікою Німеччина про уникнення подвійного оподаткування щодо податків на доходи і майно, яка є чинною з 04.10.1996 р. (далі – Угода).
Так, у п. 1 ст. 7 даної Угоди прибуток підприємства Договірної Держави оподатковується тільки у цій Державі, якщо тільки це підприємство не здійснює комерційної діяльності у другій Договірній Державі через розташоване в ній постійне представництво.
Тож, доходи нерезидента (резидент Німеччини) у вигляді наданих послуг із доступу до інформаційного продукту на сайті та експедиторські послуги мають оподатковуватися у країні такого нерезидента (тобто в Німеччині). Для звільнення від оподаткування податком на доходи такого нерезидента в Україні потрібно отримати відповідну довідку.
Що стосується довідки, яка підтверджує резидентський статус, то у листі ДФСУ від 25.04.2017 р. №8882/6/99-99-15-02-02-16 податківці зауважують: довідка видається податковими інспекціями федеральних земель та надається в оригіналі на офіційному бланку місцевого податкового органу ФРН і не потребує легалізації або засвідчення апостилем.
Втім, вважаємо, за необхідне зазначити про особливості оподаткування податком на репатріацію транспортно-експедиторських послуг.
Плата нерезиденту за надані резиденту транспортно-експедиторські послуги відповідно до договору транспортного експедирування не є об’єктом оподаткування згідно із пп. 141.4.1 ПКУ, а саме пп. «й» - як виручка.
Якщо експедитор здійснює перевезення вантажу із використанням власного транспортного засобу, то послуги з перевезення розглядаються як фрахт. Сума фрахту, яка сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахту, оподатковується за ставкою 6% у джерела виплати таких доходів за рахунок цих доходів.
Водночас, у разі здійснення виплати винагороди за фрахтування експедитору-нерезиденту застосовуються положення міжнародних договорів для застосування звільнення від оподаткування чи зменшеної ставки податку на прибуток.
У разі залучення нерезидентом з метою виконання договору транспортного експедирування третіх осіб, у тому числі нерезидентів, що надають послуги з фрахту, то компенсація таких виплат резидентом нерезиденту - експедитору не вважаються сумою фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахтування. Компенсація таких виплат відповідно до пп. «й» пп. 141.4.1 ПКУ є іншими доходами, отриманими нерезидентом із джерелом їх походження з України, що оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними пп. 141.4.2 ПКУ – 15%.
Якщо відшкодування витрат на фрахтування транспортного засобу здійснюється не безпосередньо фрахтувальнику-нерезиденту, а експедитору, то така виплата не підпадає під дію положень міжнародних договорів для застосування звільнення від оподаткування або зменшеної ставки податку на прибуток.
Саме таке роз’яснення наразі розміщено у підкатегорії 102.18 ресурсу «ЗІР», а також про це зазначали регіональні податківці на своєму сайті.
Таким чином, сама винагорода експедитора-нерезидента не обкладається податком на репатріацію. А ось послуги з перевезення слід розглядати як фрахт, який оподатковується:
- За ставкою 6%, якщо інше не передбачено конвенцією про уникнення подвійного оподаткування – якщо експедитор-нерезидент використовує власний автотранспорт;
- За ставкою 15% без застосування конвенції про уникнення подвійного оподаткування – якщо експедитор-нерезидент залучає третіх осіб для здійснення перевезення і, відповідно, оплата здійснюється не безпосередньо фрахтувальнику-нерезиденту, а експедитору.
Про це ми також зазначали тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити