• Посилання скопійовано

Оренда та комунальні платежі у витратах підприємця - "загальносистемника"

Чи має право підприємець - "загальносистемник" відносити до витрат оплату оренди за договором суборенди та комунальні платежі?

До договору піднайму застосовуються положення про договір найму. Відповідно до ст. 774 ЦКУ  передання наймачем речі у користування іншій особі (піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не встановлено договором або законом. 

Згідно з пп. 177.4.4 ПКУ до переліку витрат, які безпосередньо пов’язані з отриманням доходів належать, зокрема, витрати на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності підприємця.

Але перш за все потрібно врахувати наступні моменти:

1) витрати повинні бути пов’язані із отриманням доходу у звітному періоді. Це дохід протягом календарного (звітного) року, а це означає, що включити до складу витрат суму попередньо оплачених орендних платежів за наступний рік не можна;

2) податківці стверджують (рубрика "ЗІР", підкатегорія 140.05), що відносити до витрат господарської діяльності витрати на оренду майна (розуміємо на суборенду також, від ред.), що використовується у господарської діяльності підприємця згідно з договором оренди, та суми сплачених комунальних послуг (у тому числі сплачені рахунки згідно з договором субспоживача електроенергії) на підставі документального підтвердження факту їх сплати.

Згідно з п. 6 Порядку №481 у графі 8 "Інші витрати, пов’язані з отриманням доходу" Книги обліку доходів і витрат фізособа – підприємець відображає суму фактично понесених інших витрат, безпосередньо пов’язаних з одержанням доходу, зокрема, витрати на сплату орендних та комунальних платежів, які повинні бути документально підтверджені. А у графі 5 "Реквізити документа, що підтверджує понесені витрати" зазначаються реквізити документа, який підтверджує понесені витрати, що безпосередньо пов'язані з отриманим доходом. Документами, які підтверджують витрати, можуть бути, зокрема, платіжне доручення, прибутковий касовий ордер, квитанція, фіскальний чек та інші первинні документи, що засвічують факт оплати.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»