• Посилання скопійовано

Підприємство хоче тимчасово призупинити свою діяльність: як правильно це зробити?

Приватне підприємство, платник єдиного податку, є власником будівлі, яку здає в оренду. Через фінансові труднощі підприємство хоче призупинити діяльність. Як правильно це зробити? Чи можна звільнити всіх працівників і директора, щоб мінімізувати витрати? З чого платити податки?

Щодо звільнення керівника, то ми неодноразово наголошували на тому, що керівник, не зважаючи на його статус працівника згідно з штатним розписом, все ж є посадовою особою - керівником відповідно до даних ЄДР.  Керівник призначається загальним зборами та відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства. Тому, звільнити керівника без його заміни (внесення відповідних даних до ЄДР юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань про іншу призначену керівником особу) не можливо.

Щодо припинення діяльності, то тут слід врахувати таке.

Відповідно до пп. 14.1.36 ПКУ господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Отже, якщо враховуючи умови запитання, підприємство вирішило тимчасово зупинити госпдіяльність, то це фактично означає звільнення працівників (за їх власним бажанням), припинення дії всіх договорів, повернення орендованого майна, припинення руху всіх активів, у т.ч. й коштів за рахунками, тощо. 

Водночас, припинити дію договорів оренди, не завжди можливо. Особливо, враховуючи те, що нежитлові приміщення вимагають належного утримання, поточного ремонту, іншого догляду. А оскільки нерухомість у більшості випадків перебуває на орендованих земельних ділянках чи ділянках, які перебувають у постійному користуванні чи у власності, то окрім належного утримання, слід також сплачувати й земельний податок й податок за нерухомі приміщення (у складі податку на майно).

Відтак, на нашу думку, тимчасово зупинити діяльність ні фактично, ні юридично не можливо. Підприємство й надалі, буде отримувати орендну плату, сплачувати податки, а відтак — підписання щомісячних актів щодо орендованих приміщень, оплату комунальних рахунків, подання звітності вимагатиме й присутності керівника. Звісно, керівника можна замінити на іншу особу — скажімо, на одного із засновників підприємства. Але, при цьому у будь-якому випадку, такий засновник займе посаду директора, а відомості про нього як про керівника будуть внесені в ЄДР.

І у разі, якщо після "фактичного" припинення госпдіяльності підприємство і надалі здаватиме нерухомість в оренду, вважатиметься, що підприємство працює без жодних змін (з мінімізацією обсягів своїх доходів). І, відповідно, таке підприємство для фіскальних органів на рівні зі всіма іншими буде підпадати під перевірки, запити, зустрічні звірки тощо.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Чи заборонено відраховувати кошти профспілкам на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу під час воєнного стану?
    Чи заборонено протягом дії воєнного стану проводити відрахування первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу в розмірах, передбачених колективним договором та угодами, у добровільному порядку за наявності у роботодавців такої можливості з віднесенням на витрати діяльності підприємства?
    19.04.202417
  • Чи може неприбуткова організація надати благодійну допомогу ЗСУ?
    В статуті неприбуткової оргазації передбачено наукові розробки, дослідження та інше у галузі права, а надання благодійної допомоги не передбачено. Чи може така організація придбати товар для подальшої безоплатної (благодійної) передачі ЗСУ? Як звітувати за такою операцією?
    17.04.202437
  • З немонетарної заборгованість переводиться в монетарну і назад: що з курсом?
    У 2021 р. резидент отримав авансову оплату за товар від нерезидента. В січні 2022 р. підписано додаткову угоду щодо повернення передплати. Заборгованість переведено до складу монетарної. Після введення валютних обмежень на період воєнного стану оплата не була проведена. Підприємство визначало курсові різниці на дату балансу. У 2024 р. вирішено все ж здійснити відвантаження. Як визначити курс, за яким монетарна заборгованість переводиться до складу немонетарної?
    15.04.202432
  • Порушення при ввезенні гуманітарної допомоги
    Громадська організація імпортувала гуманітарну допомогу - легковий авто для передачі ЗСУ і кабель для ремонту дронів. Але авто передане учаснику бойових дій, який працює волонтером в ГО, а кабель використовується самою ГО для ремонту дронів, а не переданий ЗСУ. Чи є порушення?
    10.04.202435
  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.2024133