• Посилання скопійовано

Як підтвердити самовивіз товарів

Підприємство-єдинник IV рупи здійснювало закупку будматеріалів, обладнання тощо для ремонту орендованого приміщення на умовах самовивозу, тому ТТН не складалися. ДПІ у переліку документів для підтвердження факту здійснення госпоперації вимагає ТТН, шляхові листи. Чи може засновник підприємства використовувати власне авто для доставки товару?

Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні затверджено постановою КМУ від 25.02.2009 р. №207.  П. 2 цього переліку встановлено, що у разі перевезення за допомогою власного транспорту у водія підприємства-покупця або постачальника у наявності має бути тільки накладна або інший документ, який підтверджує право власності на вантаж. ТТН в такому разі не є обов‘язковим документом. Додатково див. матеріал: Скасувати витрати через відсутність ТТН при перевезенні товарів власним авто ДФС не має права.

Отже, для того, щоб не підтверджувати факт самовивозу товарів від постачальника ТТН, потрібно довести, що такий самовивіз здійснювався службовим автомобілем покупця.

Службовим може бути як автомобіль, який належить покупцю на праві власності, так і орендований автомобіль (або автомобіль, який належить працівнику підприємства, якому за користування автомобілем сплачується компенсація. 

Право власності підтверджує, як правило, договір купівлі-продажу. Автомобіль, який належить власнику підприємства, самому підприємству не належить. Отже, треба оформлювати документи про право користування таким автомобілем. Але, зверніть увагу, таке користування, як правило, є оплатним.

Факт оренди автомобіля підтверджується договором оренди. Про юридичні моменти з його укладання, ви можете прочитати, наприклад, тут.  

Про виплату компенсації працівнику за використання його автомобіля можна прочитати тут.

Зауважимо, що наші юристи вважають, що наразі краще автомобіль орендувати, ніж сплачувати за нього компенсацію працівнику (див. тут).

Обидва наведених шляхи залучення чужого автомобілю до перевезень товарів підприємства передбачають оплату. Безоплатним може бути користування тільки за договором позички (див. тут).

Крім того, як правило, на підприємстві складаються первинні документи про використання службового транспорту – накази, заявки, подекуди і шляхові листи (незважаючи на відміну їх типової форми і обов’язку їх складати*). Окрім доказу використання транспорту у господарській діяльності підприємства та контролю за його цільовим використанням, такі документи дозволяють розрахувати кількість витраченого під час використання транспорту пального.

Але наразі не існує типових форм документів, які треба б було обов’язково складати при використанні власного транспорту. Тому, якими мають бути ці документи, вирішує саме підприємство.

_________________________

* Див. про це, наприклад, лист Держслужби статистики  від 23.07.2013 р. №05.2-8/107.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Чи може неприбуткова організація надати благодійну допомогу ЗСУ?
    В статуті неприбуткової оргазації передбачено наукові розробки, дослідження та інше у галузі права, а надання благодійної допомоги не передбачено. Чи може така організація придбати товар для подальшої безоплатної (благодійної) передачі ЗСУ? Як звітувати за такою операцією?
    17.04.202415
  • З немонетарної заборгованість переводиться в монетарну і назад: що з курсом?
    У 2021 р. резидент отримав авансову оплату за товар від нерезидента. В січні 2022 р. підписано додаткову угоду щодо повернення передплати. Заборгованість переведено до складу монетарної. Після введення валютних обмежень на період воєнного стану оплата не була проведена. Підприємство визначало курсові різниці на дату балансу. У 2024 р. вирішено все ж здійснити відвантаження. Як визначити курс, за яким монетарна заборгованість переводиться до складу немонетарної?
    15.04.202419
  • Порушення при ввезенні гуманітарної допомоги
    Громадська організація імпортувала гуманітарну допомогу - легковий авто для передачі ЗСУ і кабель для ремонту дронів. Але авто передане учаснику бойових дій, який працює волонтером в ГО, а кабель використовується самою ГО для ремонту дронів, а не переданий ЗСУ. Чи є порушення?
    10.04.202422
  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.2024127
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.20241 104