• Посилання скопійовано

Чи є податкові ризики при укладенні договору на консультації з ФОП?

ТОВ, платник податку на прибуток, неплатник ПДВ, здійснює експортні операції (у штаті 10 бухгалтерів). Має намір укласти договір з надання консультаційних послуг з питань бухгалтерського та податкового обліку з ФОП на ІІІ групі ЄП (неплатник ПДВ). Чи будуть ризики з боку податкової, Держпраці щодо оформлення такого договору ЦПХ?

Якщо укладено реальний договір, без єдиного наміру використовувати його для цілей зменшення податкового навантаження, ризиків бути не повинно.

Заборони на укладення такого договору немає.

Детально це питання ми розглядали тут.

Щоб договір не був ризиковим, візьміть до уваги таке.

В предмет договору варто писати конкретні послуги. Наприклад, надати консультації з питань, поставлених замовником. Питання і відповіді можна навести як додаток до акта приймання-передачі послуг.

ФОП має надавати послуги з використанням власних ресурсів, наприклад, комп’ютера. Має самостійно організовувати свою роботу.

Періодично сторони підписують акт наданих послуг, в якому доречно скрупульозно розписувати всі надані послуги.

ФОП має надавати послуги й іншим особам, а не тільки ТОВ. Інакше може виникнути підозра, що ФОП використовується для мінімізації оподаткування ТОВ.

Буває, що податкова при перевірці не визнає витрати в розмірі отриманих консультаційних послуг і це стає причиною судових рішень (див, приміром, Постанову ВС від 12 лютого 2020 року у справі №813/3577/13-а).

В рішенні, що розглядається, податкова не визнавала у складі витрат підприємства консультаційні послуги. Тому що вони, на її погляд, недостатньо документально підтверджені. Хоча послуги надавалися на підставі договору, закривалися актами, під акти підкладалися специфікації з детальним описом наданих послуг. Поряд з цим судом встановлено, що зазначені послуги безпосередньо пов’язані з діяльністю підприємства.

Тобто, в суді доведено фактичне надання послуг і їх використання в діяльності підприємства. Суд зазначив, що наслідки в податковому обліку платника створюють лише реально вчинені господарські операції, тобто такі, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають змісту, відображеному в укладених платником податку договорах.

Необґрунтована податкова вигода характеризується відсутністю фактичного виконання господарських операцій, здійсненням операцій без ділової мети та обліком операцій безвідносно до їх реального економічного змісту, узгодженістю дій покупця та постачальника для штучного створення умов бюджетного відшкодування.

При цьому сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.

Суд також зазначив, що ступінь деталізації опису господарської операції у первинному документі законодавством не встановлена. Не заповнення у первинних облікових документах окремих позицій, які не впливають на зміст господарської операції, відсутність максимальної деталізації виду виконаних послуг, а так само відтворення в актах виконаних робіт (наданих послуг) такого ж самого переліку послуг, що й зазначені в специфікаціях, не перешкоджає прийняттю цих документів до обліку та не є свідченням відсутності виконаних господарських операцій. Умовою документального підтвердження операції є можливість на підставі наявних документів зробити висновок про те, що витрати фактично понесені.

На підставі наведених аргументів суд став на сторону підприємства.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Взаємна фіндопомога: чи є підприємства пов’язаними сторонами?
    Велике підприємство (ВП) надало збитковому підприємству (ЗП) безповоротну фіндопомогу (БФД). На кінець звітного періоду ЗП не має зобов’язань перед ВП. На цю ж дату ВП має заборгованість перед ЗП за отриманою поворотною фіндопомогою (ПФД). Власний капітал ЗП від’ємний, а ВП – достатній (значно перевищує суму отриманої ПФД). Чи є ВП та ЗП пов’язаними сторонами згідно з ПКУ?
    08.04.2025107
  • Особливості перерахунку орендної плати за землю, сплаченої за отриманим ППР, якщо почала діяти нова НГО
    Для перерахунку орендної плати за землю фізособа письмово або в е-формі звертається до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації або за місцем знаходження земділянки із оригіналами документів і додатковою угодою про внесення змін в договір оренди землі
    06.04.202571
  • Тимчасова передача майна благодійним фондом ФОПу для виконання договірних послуг
    Благодійний фонд, що є неприбутковою організацією та подає мікрозвітність за НП(С)БО 25, укладає договори з ФОПом для здійснення статутної діяльності. Чи має право Фонд тимчасово надати ФОПу майно для виконання певних послуг, наприклад, передати ФОПу фірмовий спецодяг для видачі благодійної допомоги? Чи дозволено надати ФОПу інструменти для ремонту та відновлення будівлі, пошкодженої внаслідок збройних атак?
    31.03.202563
  • Чи включати до витрат рентну плату за понадлімітне використання води?
    ТОВ не має дозволу на спецвикористання води. Чи включається до витрат в податковому обліку рентна плата за понаднормове використання води, з огляду на зміст пп. 255.11.20 ПКУ?
    31.03.2025157
  • Чи сплачувати плату за землю до моменту укладення договору оренди?
    Підприємство отримало у власність нерухоме майно 20.05.2016 р., розташоване на земельній ділянці площею 0,7547 га (кадастровий номер: 0012). Госпдіяльність не проводилась. 17.03.2025 р. укладено з міськрадою договір оренди землі площею 0,7420 га (кадастровий номер: 0047) під цим майном. Чи зобов'язане було підприємство сплачувати земельний податок за період з 20.05.2016 по 17.03.2025 рр.?
    28.03.2025483