• Посилання скопійовано

Чи є податкові ризики при укладенні договору на консультації з ФОП?

ТОВ, платник податку на прибуток, неплатник ПДВ, здійснює експортні операції (у штаті 10 бухгалтерів). Має намір укласти договір з надання консультаційних послуг з питань бухгалтерського та податкового обліку з ФОП на ІІІ групі ЄП (неплатник ПДВ). Чи будуть ризики з боку податкової, Держпраці щодо оформлення такого договору ЦПХ?

Якщо укладено реальний договір, без єдиного наміру використовувати його для цілей зменшення податкового навантаження, ризиків бути не повинно.

Заборони на укладення такого договору немає.

Детально це питання ми розглядали тут.

Щоб договір не був ризиковим, візьміть до уваги таке.

В предмет договору варто писати конкретні послуги. Наприклад, надати консультації з питань, поставлених замовником. Питання і відповіді можна навести як додаток до акта приймання-передачі послуг.

ФОП має надавати послуги з використанням власних ресурсів, наприклад, комп’ютера. Має самостійно організовувати свою роботу.

Періодично сторони підписують акт наданих послуг, в якому доречно скрупульозно розписувати всі надані послуги.

ФОП має надавати послуги й іншим особам, а не тільки ТОВ. Інакше може виникнути підозра, що ФОП використовується для мінімізації оподаткування ТОВ.

Буває, що податкова при перевірці не визнає витрати в розмірі отриманих консультаційних послуг і це стає причиною судових рішень (див, приміром, Постанову ВС від 12 лютого 2020 року у справі № 813/3577/13-а).

В рішенні, що розглядається, податкова не визнавала у складі витрат підприємства консультаційні послуги. Тому що вони, на її погляд, недостатньо документально підтверджені. Хоча послуги надавалися на підставі договору, закривалися актами, під акти підкладалися специфікації з детальним описом наданих послуг. Поряд з цим судом встановлено, що зазначені послуги безпосередньо пов’язані з діяльністю підприємства.

Тобто, в суді доведено фактичне надання послуг і їх використання в діяльності підприємства. Суд зазначив, що наслідки в податковому обліку платника створюють лише реально вчинені господарські операції, тобто такі, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають змісту, відображеному в укладених платником податку договорах.

Необґрунтована податкова вигода характеризується відсутністю фактичного виконання господарських операцій, здійсненням операцій без ділової мети та обліком операцій безвідносно до їх реального економічного змісту, узгодженістю дій покупця та постачальника для штучного створення умов бюджетного відшкодування.

При цьому сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.

Суд також зазначив, що ступінь деталізації опису господарської операції у первинному документі законодавством не встановлена. Не заповнення у первинних облікових документах окремих позицій, які не впливають на зміст господарської операції, відсутність максимальної деталізації виду виконаних послуг, а так само відтворення в актах виконаних робіт (наданих послуг) такого ж самого переліку послуг, що й зазначені в специфікаціях, не перешкоджає прийняттю цих документів до обліку та не є свідченням відсутності виконаних господарських операцій. Умовою документального підтвердження операції є можливість на підставі наявних документів зробити висновок про те, що витрати фактично понесені.

На підставі наведених аргументів суд став на сторону підприємства.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.202483
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.2024946
  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202456
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202422
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202428