Підпунктом 14.1.47 ПКУ визначено, що кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику ПДФО податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником ПДФО (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV ПКУ), є додатковим благом.
Податківці зауважують, що сума коштів, відшкодована працедавцем фізичній особі за використання власного мобільного телефону для виробничих потреб, у межах вартості мобільних розмов, не є додатковим благом та базою нарахування ЄСВ за наявності відповідних документів, що підтверджують використання мобільного зв’язку виключно у виробничих цілях: зокрема, це угода про надання послуг мобільного зв’язку, список працівників, які використовують власні мобільні телефони у зв’язку з виробничою необхідністю, розрахункові документи, що надаються оператором мобільного зв’язку абоненту, у яких відображаються час переговорів, номер адресата, а також вартість розмов тощо.
Зазначена позиція податківців розміщена також в "ЗІР" (підкатегорія 201.03).
Додатково можна також порадити безоплатне використання телефонів працівників. Для цього треба оформити договори позички (договори з працівниками укладають у письмовій формі, нотаріальне посвідчення не потрібно (ч. 2 ст. 828 ЦКУ). Тим самим можна підтвердити використання телефонів працівників у госпдіяльності підприємства (тобто в службових цілях) і не дати приводу фіскалам чіплятися до негосподарності витрат на мобільний зв’язок.
Щодо документального оформлення, то, як вже було зазначено вище, оптимальним пакетом документів є:
- угода про надання послуг мобільного зв’язку;
- список працівників, які користуються власними мобільними телефонами у зв’язку з виробничою необхідністю;
- розрахункові документи, що надаються оператором мобільного зв’язку абоненту, у яких відображаються час переговорів і номер адресата, а також вартість розмов (послуга з так званої "деталізації рахунка") тощо.
З боку підприємства в будь-якому разі сплачені послуги будуть витратами в залежності від напрямку, де працює працівник (адміністративні, збут, тощо) і якщо їх виробничу необхідність доведено. В іншому випадку або ж якщо розмови мали особистий характер - іншими операційними витратами, з відповідним оподаткуванням як додаткового блага.
Також див. консультацію тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити