Головна Усі консультації Держрегулювання Інше

Вивіска як предмет договору підряду: ТМЦ чи послуга?

Рекламне підприємство надає рекламні послуги, основний КВЕД 73.12 (надання посередницьких рекламних послуг). Договір підряду укладений з підписанням кінцевого акту прийняття-здачі робіт. Виконавець придбав вивіски як товар та використовує їх при виконанні договору. Яку номенклатуру зазначати в ПН: товар з кодом УКТ ЗЕД чи послугу за КВЕД 73.12?

Сторонами договору підряду є замовник та підрядник. За цим договором підрядник зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу на завдання замовника, а замовник — прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду укладається на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з передачею її результату замовникові (ст. 837 ЦКУ).

З цієї норми випливає, що предметом договору є певний кінцевий результат виконуваних робіт.

У ст. 177 ЦКУ міститься пряма вказівка на результати робіт як на самостійний об'єкт цивільних прав, чим визнається їх вільна оборотоздатність (ст. 178 ЦКУ).

Таким чином, при укладенні договору підряду слід чітко обумовити результат виконуваних робіт.

За загальним правилом, матеріальне забезпечення виконання робіт покладається на підрядника, який відповідає за неналежну якість наданих ним матеріалу й обладнання, а також за надання матеріалу або обладнання, обтяжених правами третіх осіб (ст. 839 ЦКУ). Витрати підрядника на матеріали включаються до ціни робіт (ч. 3 ст. 843 ЦКУ).

У даному випадку результатом робіт за договором підряду є вивіска з нанесеною на неї рекламною інформацією – тобто не сама вивіска як товар, придбаний у постачальника та перепроданий без змін, а вивіска, з якою проведені необхідні роботи – нанесено на неї рекламу, що і є, власне, предметом договору підряду. Вивіска як ТМЦ в даному випадку є матеріалами підрядника, ціна якої включається до ціни робіт - відповідно до ст. 843 ЦКУ, у договорі підряду має бути визначено ціну роботи (яка включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу).

Відповідно до ст. 9 Закону про бухоблік, підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. В даному випадку це будет акт про виконання робіт, який фіксує факт здійснення господарської операції – виготовлення рекламної вивіски.

Тому ми вважаємо, що у податковій накладній, яку складає підрядник на вартість виготовлення реклами за договором підряду, слід наводити таку номенклатуру, як послуги за КВЕД 73.12 (надання посередницьких рекламних послуг).

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 43 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Єгорова Юлія
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Держрегулювання / Інше
Теги:
Реклама , Послуги , Договір

Новини від Дт-Кт «Дебету-Кредиту» – тепер у Viber!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі