• Посилання скопійовано

Підприємство орендує приміщення поза юрадресою: чи ставати на неосновне місце обліку?

Підприємство орендує ще одне приміщення поза його юрадресою, яке знаходиться у іншому районі міста. Чи треба ставати на неосновний облік за адресою орендованого приміщення та зазначати про це в формі №20-ОПП?

Згідно із п. 63.3 ПКУ, з метою проведення податкового контролю:

  • платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку);
  • платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з Порядком обліку платників податків (далі – Порядок №1588).

Пункт 7.1 Порядку №1588 говорить: якщо відповідно до законодавства в платника податків, крім обов'язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов'язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.

За п. 7.2 Порядку №1588, одним із шляхів взяття платника податків на облік за неосновним місцем обліку є повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП (додаток 10 до Порядку №1588), поданого платником відповідно до розділу VIII цього Порядку, та якщо у такому повідомленні платник податків визначив контролюючий орган, у якому бажає стати на облік за неосновним місцем обліку за місцезнаходженням відповідного об’єкта оподаткування. 

Отже, якщо оренда приміщення в іншому районі міста призводить до сплати податків, або таке приміщення використовується платником податків у власній діяльності, що випливає на сплату ним податків навіть за основним місцем обліку, він зобов’язаний повідомляти податківців за основним місцем обліку про наявність такого об’єкту, пов’язаного з оподаткуванням, шляхом подання форми №20-ОПП. 

А ось проставляти позначку у графі 11 форми №20-ОПП треба, на нашу думку, лише у випадках, зазначених у п. 7.1 ПКУ. Тобто, якщо наявність майна поза основним місцем обліку призводить до обов’язків  щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці, де знаходиться таке майно.

З оренду приміщення платник податку сплачує орендну плату. Але така орендна плата не потребує подання ним окремої декларації. Навіть, якщо орендодавцем є фізособа, що не має статусу самозайнятої особи, то ПДФО та ВЗ, що утримуються з такої орендної плати, сплачуються за місцезнаходженням орендаря і зазначаються лише в формі №1ДФ за місцем його податкової адреси (основним місцем обліку). Таке роз’яснення надавала ДФСУ у листі від 10.05.2016 №10301/6/99-95-42-02-16. Отже, якщо це всі податки, які сплачує  орендодавець, то позначку у графі 11 форми №20-ОПП ставити немає потреби.

А ось якщо за адресою орендованого приміщення працюють працівники орендаря, ситуація інша. ДФСУ наполягає:  ПДФО підлягає сплаті до відповідного місцевого бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних або орендованих приміщень (будівель) в різних регіонах України, у яких працюють наймані працівники такого суб’єкта господарювання, незважаючи на відсутність у такого суб’єкта господарювання відокремлених структурних підрозділів. Отже, в такому випадку, оскільки ПДФО сплачуватиметься орендарем за неосновним місцем обліку, йому треба стати у відповідному контролюючому органі на облік. Одним із шляхів для цього, як і зазначалося, це проставляння позначки у графі 11 форми №20-ОПП при повідомленні податківців про оренду такого приміщення.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Взаємна фіндопомога: чи є підприємства пов’язаними сторонами?
    Велике підприємство (ВП) надало збитковому підприємству (ЗП) безповоротну фіндопомогу (БФД). На кінець звітного періоду ЗП не має зобов’язань перед ВП. На цю ж дату ВП має заборгованість перед ЗП за отриманою поворотною фіндопомогою (ПФД). Власний капітал ЗП від’ємний, а ВП – достатній (значно перевищує суму отриманої ПФД). Чи є ВП та ЗП пов’язаними сторонами згідно з ПКУ?
    08.04.202589
  • Особливості перерахунку орендної плати за землю, сплаченої за отриманим ППР, якщо почала діяти нова НГО
    Для перерахунку орендної плати за землю фізособа письмово або в е-формі звертається до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації або за місцем знаходження земділянки із оригіналами документів і додатковою угодою про внесення змін в договір оренди землі
    06.04.202566
  • Тимчасова передача майна благодійним фондом ФОПу для виконання договірних послуг
    Благодійний фонд, що є неприбутковою організацією та подає мікрозвітність за НП(С)БО 25, укладає договори з ФОПом для здійснення статутної діяльності. Чи має право Фонд тимчасово надати ФОПу майно для виконання певних послуг, наприклад, передати ФОПу фірмовий спецодяг для видачі благодійної допомоги? Чи дозволено надати ФОПу інструменти для ремонту та відновлення будівлі, пошкодженої внаслідок збройних атак?
    31.03.202561
  • Чи включати до витрат рентну плату за понадлімітне використання води?
    ТОВ не має дозволу на спецвикористання води. Чи включається до витрат в податковому обліку рентна плата за понаднормове використання води, з огляду на зміст пп. 255.11.20 ПКУ?
    31.03.2025157
  • Чи сплачувати плату за землю до моменту укладення договору оренди?
    Підприємство отримало у власність нерухоме майно 20.05.2016 р., розташоване на земельній ділянці площею 0,7547 га (кадастровий номер: 0012). Госпдіяльність не проводилась. 17.03.2025 р. укладено з міськрадою договір оренди землі площею 0,7420 га (кадастровий номер: 0047) під цим майном. Чи зобов'язане було підприємство сплачувати земельний податок за період з 20.05.2016 по 17.03.2025 рр.?
    28.03.2025480