• Посилання скопійовано

Як оприбуткувати торгову виручку у відокремлених підрозділах?

Яким чином організувати оприбуткування торгової виручки з відокремлених підрозділів, у т. ч. у вихідні дні? Чи треба делегувати право підпису ПКО змінним операторам АЗС?

Норми п. 12 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Нацбанку від 29.12.2017 р. №148, зобов'язують підприємства на підставі цього Положення розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі підприємства. У цьому порядку необхідно максимально врахувати особливості роботи як підприємства, так і його відокремлених підрозділів:

  • внутрішній трудовий розпорядок;
  • режим роботи;
  • графіки змінності;
  • порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку. 

Для відокремлених підрозділів підприємства порядок оприбуткування готівки в касі встановлюється та доводиться внутрішніми документами підприємства. Розроблений порядок повинен відповідати вимогам цього Положення та не суперечити законодавству України.

Крім того зазначимо, що норми п. 49 Положення №148 дозволяють підприємствам (їх відокремленим підрозділам), які працюють у вихідні та святкові дні та не мають змоги здати одержану за ці дні готівкову виручку (готівку) до банку через відсутність відповідної умови у договорі, укладеному з банком на інкасацію коштів, здавати таку готівкову виручку (готівку):

  • або в день її надходження до каси підприємства через банкомати чи програмно-технічні комплекси самообслуговування;
  • або наступного робочого дня банку та підприємства протягом операційного часу безпосередньо до банку.

Доцільність покладення обов'язку з оформлення касових ордерів на змінних операторів АЗС має передбачатися у поряду оприбуткування готівки в касі підприємства, який підприємство повинно розробити самостійно та затвердити внутрішнім документом. 

Також відповідно до п. 32 Положення №148 ПКО і квитанції до них, а також ВКО та видаткові відомості заповнюються бухгалтером (відповідальною особою підприємства, на яку покладено обов'язок з оформлення цих документів) у будь-який спосіб, який забезпечив би належне збереження цих записів протягом установленого для зберігання документів терміну.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»