• Посилання скопійовано

Чи потрібно застосовувати РРО при розрахунках через Liqpay та фінансових посередників

Чи потрібно застосовувати РРО, якщо платежі від клієнтів надходять на поточний рахунок через систему Liqpay? Як бути у випадку, якщо платіж при відправці "Новою поштою" від клієнтів надходить на поточний рахунок через посередника - фінустанову?

За загальним правилом ст. 3 Закону про РРО  суб’єкти господарювання,  які  здійснюють розрахункові  операції  в  готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при  продажу товарів (наданні   послуг) у  сфері  торгівлі, громадського  харчування  та  послуг, зобов’язані застосовувати РРО. 

За п. 12 ст. 9 Закону про РРО,  якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції  з  розрахунків у готівковій формі не здійснюються, то РРО та РК не застосовуються. 

Згідно з визначеннями, розрахункова операція - це  приймання  від  покупця  готівкових коштів,  платіжних карток за місцем реалізації товарів.

Місце проведення розрахунків - це місце, де здійснюються розрахунки із покупцем  за  продані  товари  та зберігаються  отримані  за  реалізовані  товари готівкові кошти,  а  також  місце  отримання  покупцем  попередньо оплачених  товарів із  застосуванням  платіжних карток.

За умовами ситуації, суб’єкт господарювання — продавець товару  не приймає  від  покупця  готівку і не здійснює розрахунки картками через платіжний термінал.

У зв’язку із чим виникає логічне запитання: а що як реалізація товарів (послуг) відбувається дистанційно, за допомогою Інтернету? Чи потрібно проводити розрахунки за такі товари (послуги) через РРО й надавати покупцю фіскальний чек?

Такий вид торгівлі регулює інший спеціальний Закон №675. Згідно з ст. 13 цього Закону продавець (виконавець, постачальник), оператор платіжної системи або інша особа, яка отримала оплату за товар, роботу, послугу відповідно до умов електронного договору, повинні надати покупцеві (замовнику, споживачу) електронний документ, квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон або інший документ, що підтверджує факт отримання коштів, із зазначенням дати здійснення розрахунку.

На підставі цього, ДФСУ у листі від 04.11.2016 р. №23689/6/99-99-14-05-01-15 дійшла до висновку, що якщо споживач замовив товар через Інтернет та розрахунок за нього було здійснено із застосуванням платіжних систем FORPOST, LiqPay, PayPal, Portmone.com тощо (у тому числі і з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування (далі - ПТКС)), суб'єкт господарювання зобов'язаний видати:

  • розрахунковий документ встановленої форми (чек з РРО);
  • відповідним чином оформлений гарантійний талон.

Докладніше про це читайте тут>>

Якщо розрахунок за товар здійснюються готівкою через компанію посередника Пост Фінанс, то саме ця компанія зобов’язана покупцю видати розрахунковий документ про підтвердження оплати. А вже продавець товару отримує кошти на поточний рахунок безпосередньо від посередника, де у призначені платежу вказано реквізити покупця. Отже, продавець не здійснює операції з приймання готівки й не зобов'язаний, згідно зі ст. 3 Закону про РРО, застосовувати у своїй діяльності РРО (додатково див. лист ДФСУ від 27.05.2016 р. №5586/Н/99-99-14-05-01-14). 

 

Продавець — фізособа платник єдиного податку

Правові засади  у сфері торгівлі,  громадського  харчування та  послуг встановлює Закон про РРО. Встановлення норм  щодо незастосування  РРО у інших законах,  крім ПКУ не допускається. Відповідно до п. 296.10 ПКУ, підприємці - платники ЄП І і ІІІ груп, при відповідності умовам п. 296.10 ПКУ, (обсяг доходу протягом календарного року не перевищує 1 млн грн, до уваги береться вся сума доходу, не тільки готівкового) звільнені від РРО. Пам’ятайте, що норми п. 296.10 ПКУ не поширюються на платників ЄП, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, зокрема за кодами згідно з УКТ ЗЕД 8518, 8521,  8526, 8527, 8528 тощо.

Це означає, що якщо підприємець здійснює продаж товарів із  Переліку №231 (постанова КМУ від 16.03.2017 р. №231), то йому слід застосовувати РРО в обов’язковому порядку незалежно від обсягу отриманого доходу від такого продажу, якщо оплата за відповідні товари проводиться у готівковій формі або платіжними картками.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024239
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705