Приймання від покупця платіжних карток — це розрахункова операція і вона вимагає застосування РРО. За своєю природою оплата придбання товару платіжною карткою є безготівковою операцією. Безготівкові продажі звільнені від РРО (п. 12 ст. 9 Закону про РРО) і хоча розрахунок платіжними картками підпадає під це поняття, не застосовувати РРО у цьому випадку нам не дає п. 1 ст. 3 Закону про РРО: "СГ, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі із застосуванням платіжних карток у сфері торгівлі, зобовязані застосовувати РРО".
Податківці в "ЗІР" (підкатегорія 109.02) у відповідь на запитання: "Яким чином здійснюється повернення готівки, яка була перерахована СГ в безготівковій формі?") пояснюють: "якщо передоплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі (саме випадок із розрахунком платіжною карткою – ред.) то повернення коштів за не отриманий товар (не надану послугу) здійснюється у безготівковій формі через установу банку або у разі готівкової форми розрахунків чи застосування банківської платіжної картки – із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа".
Отже, у даному випадку таке повернення товару потрібно провести через РРО із оформленням відповідного фіскального чеку.
Для того, щоб повернути непродовольчий товар, покупець має скласти заяву у двох примірниках про розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми. Затвердженої форми такої заяви немає, тому достатньо скласти її у довільній формі (п. 30 Правил №104). Проте на примірнику заяви покупця продавець ставить відмітку про прийняття до розгляду вимог, зазначених у заяві, дату прийняття документа, прізвище, ініціали та посаду працівника, який прийняв заяву. Другий примірник заяви залишається у продавця, що задовольняє вимоги покупця.
Також, згідно із п. 8 розділу ІІІ Порядку №547, якщо сума коштів, виданих при поверненні будь-якого товару, перевищує 100 грн, матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).
Типової форми такого акту на сьогодні також не затверджено, тож він складається у довільній формі. За бажанням, ви може скористатися зразками заяви та акту, наведеному у нашому матеріалі>>
Повернення коштів покупцю можливе лише після пред'явлення ним розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. На цьому наполягали податківці раніше, і з того часу ситуація не змінилася (хоч Порядок №417 було замінено Порядком №547).
Отже, для повернення коштів покупець зобов'язаний пред'явити розрахунковий документ (якщо розрахунки проводилися через РРО — фіскальний чек). В іншому випадку покупець не матиме підстав на повернення коштів. На нашу думку, термінального чеку оплати у цьому разі вимагати немає потреби.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити