Згідно з ст. 3 Закону про РРО суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.
В свою чергу, розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Фактично, при використанні програми "міні відділення" готівкові кошти приймає співробітник банку і видає банківську квитанцію платнику (наче такий платник звернувся до установи банку), а на рахунок підприємства вони потрапляють у безготівковій формі. Готівкові кошти, які такий працівник отримує від платник не є власністю підприємства, а належать безпосередньо банку. При цьому податківці зазначали, що при здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку РРО не застосовується.
Як співробітник банку, такий працівник також не застосовує РРО на підставі ч.2 ст. 9 Закону про РРО.
Тобто, зважаючи на те, що підприємство не здійснює розрахункові операції в готівковій формі, а кошти на рахунок поступають як безготівкові, то застосовувати РРО не потрібно і порушення законодавства при цьому не виникає.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити