СГ, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі із застосуванням платіжних карток, при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму через РРО (або у разі незастосування РРО у випадках, визначених ст. 10 Закону про РРО, проводити розрахунки з використанням розрахункової книжки).
Касовий чек — це розрахунковий документ, тобто документ встановленої форми та змісту, що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, надрукований і зареєстрований через РРО. Форму та зміст касового чека затверджено Положенням №614.
Продавці відповідно до ст. 3 Закону про РРО зобов'язані проводити операцію продажу у готівковій формі або в безготівковій формі через платіжний термінал, через РРО і надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою касовий чек на повну суму проведеної операції.
Зверніть увагу: якщо розрахунки проводяться через платіжний термінал, обов'язок проведення такої операції через РРО і видачі покупцю касового чека не зникає. У розумінні Закону про РРО сліп або квитанція платіжного термінала не є розрахунковими документами, які підтверджують факт продажу (повернення) товарів, надання послуг. Сліп (паперовий документ, який містить реквізити платіжної карти та дані про здійснену операцію) підтверджує лише здійснення операції з використанням платіжної картки. Відповідно, у разі здійснення розрахункової операції за допомогою платіжної карти через платіжний термінал продавець повинен видати покупцю два документи: касовий чек і сліп.
До речі, у листі ГУ ДФС у Київській області від 18.09.2015 р. №2505/10/10-36-22-05-16 надано відповідь на запитання, якими мають бути дії продавця, якщо під час проведення платежів було помилкове зняття з платіжної картки покупця суми коштів. У цьому разі продавець повертає помилково зняті кошти готівкою і зобов'язаний провести цю операцію через РРО. Повернення коштів через РРО залежить від технічних особливостей такого РРО (п. 7 розділу ІІІ Порядку реєстрації РРО). Тому слід виділяти два варіанти оформлення розрахункової операції:
1) реєстрація від'ємної суми у фіскальній пам'яті РРО. Цей варіант може підійти тим, у кого алгоритм роботи РРО забезпечує окреме накопичення у фіскальній пам'яті від'ємних сум розрахунків. Після проведення розрахункової операції роздруковується на РРО фіскальний касовий чек видачі коштів (ф. №ФКЧ-2) та передається покупцеві;
2) повернення коштів за допомогою операції «Службова видача». Такий варіант слід використовувати у випадках, коли РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам'яті від'ємних сум розрахунків. I тут слід видати покупцеві фіскальний чек, яким оформлено операцію.
Заборонено реєструвати через РРО від'ємні суми з використанням операції «сторно» (п. 7 розділу ІІІ Порядку реєстрації РРО).
А от повернення коштів за неотриманий товар (ненадану послугу), якщо оплата здійснювалась через POS-термінал, відбувається у безготівковій формі через установу банку на рахунок покупця (додатково див. лист ДФС у Полтавській обл. від 17.09.2015 р. №544/Р/16-31-22-04-27). У цьому ж листі повідомляється: якщо покупець розрахувався за покупку з двох різних карток (на одній картці не вистачає грошових коштів), касовий чек може друкуватися або окремо на кожну суму розрахунку, або один на загальну суму продажу.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс
Передплатити