Чи потрібно застосовувати ПРРО?
Застосування РРО/ПРРО не є обов'язковим у двох основних випадках, що стосуються безготівкових розрахунків:
1) Прямий банківський переказ: Якщо клієнти сплачують за послуги безпосередньо на розрахунковий рахунок суб’єкта господарювання у форматі IBAN, використовувати РРО/ПРРО не потрібно (див. пп. 2 ст. 9 Закону про РРО).
2) Оплата за послуги через онлайн-сервіси: При здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування (наприклад, Приват24, Monobank) та/або сервісів переказу коштів (наприклад, LiqPay, WayForPay) (див. пп. 14 ст. 9 Закону про РРО).
Враховуючи зазначене, якщо оплата за послуги готелю здійснюється через мережу інтернет із використанням банківських систем дистанційного обслуговування та/або застосуванням сервісу переказу коштів, наприклад WayforPay, то ПРРО застосовувати не потрібно. В іншому випадку потрібно буде застосовувати ПРРО.
Заповнення реквізиту «Назва товару (послуги)» у фіскальному чеку
Відповідно до пп. 2 розділу ІІ Положення №13 «назва товару (послуги) / спрощена назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ» (рядок 11) є обов’язковим реквізитом фіскального чека.
Положення №13 не передбачає такої практики, коли замість конкретної назви товару (послуги) у чеках писатимуть «аванс, передплата». Що пов’язано з природою розрахункової операції, яка первісно закладалася у її визначення у ст. 2 Закону про РРО, — це, зокрема, приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), тобто коли одночасно відбуваються оплата й реалізація на повну суму, без часткових розрахунків.
Тож в загальному порядку суб’єкт господарювання має вказати назву товару (послуги). Наразі ДПС в ІПК від 08.05.2024 р. №2636/ІПК/99-00-07-04-01 зазначила, що можна вказати в реквізиті «назва товару (послуги)» - «переплата», однак це не обов’язково, адже прямої норми немає (див. Коментар ІПК).
Тому якщо при отриманні попередньої оплати при бронюванні суб’єкт господарювання зазначить назву послуги, без слова «передплата», помилки не буде. Ключовим є те, що даний реквізит має бути заповнений та ідентифікувати операцію (див. п. 3 розділу І Положення №13).
При цьому, якщо оплата здійснюється за одну ніч, а потім при заїзді здійснюється доплата за інший період, то формується окремий фіскальний чек за отриманими коштами.
Коли визнавати ПЗ з ПДВ якщо кошти отримано від небанківської фінустанови без відкриття рахунку?
Якщо оплата від покупців надходить від фінустанов, застосовуються загальні правила. Відповідно до пп. 187.1 ПКУ, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
- дата зарахування коштів від замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата послуг, що підлягають постачанню;
- дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Отже, якщо фізичні особи оплачують послуги авансом, то першою подією буде зарахування коштів, що відбувається на основі реєстру, наданого фінансовою установою. Якщо ж оплата проводиться після надання ТОВ послуг фізичній особі, тоді перша подія – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг саме споживачу, фізичній особі.
Щодо еквайрингу ситуація інша. Спрацьовує пп. 187.5 ПКУ. Так, у разі, якщо постачання товарів/послуг здійснюється з використанням кредитних або дебетових карток датою збільшення податкових зобов'язань вважається дата, що засвідчує факт постачання платником податку товарів/послуг покупцю, оформлена податковою накладною, або дата виписування відповідного рахунка (товарного чека), залежно від того, яка подія відбулася раніше.
Тобто у разі оплати дебетовими та кредитовими картками датою виникнення ПЗ є дата події, що відбулася раніше:
- дата, що засвідчує факт постачання товарів/послуг покупцеві, оформлена ПН;
- дата виписування відповідного рахунку.
Більш детально див. нашу консультацію: Як відобразити отримання коштів через еквайринг або від фінустанови та визнати дату ПЗ з ПДВ?.
Висновки:
- ПРРО: Застосовувати ПРРО не потрібно, якщо клієнт платить через мережу інтернет із використанням банківських систем дистанційного обслуговування та/або застосуванням сервісу переказу коштів. В іншому випадку буде застосовано ПРРО;
- Назва в чеку: Вказувати в чеку "передоплата" чи "аванс" не обов'язково. Достатньо зазначити конкретну назву послуги (наприклад, "Проживання в номері"), щоб її можна було ідентифікувати;
- ПДВ: Податкові зобов'язання з ПДВ при отриманні передоплати через фінансові установи без відкриття рахунку виникають за правилом "першої події" — тобто на дату зарахування коштів на рахунок готелю.
Також читайте:
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс
Передплатити