• Посилання скопійовано

Чи досить накладної і звіту від постачальника на паливні талони, якщо немає чека РРО?

Підприємство за договором придбаває паливні картки, за якими заправляє службові автомобілі. В кінці місяця постачальник надає детальний звіт АЗС по всім заправкам авто підприємства, та видаткову накладну на обсяг заправки за місяць. Підприємство списує ПММ згідно з затвердженими нормами витрат палива, на підставі подорожніх листів, що складаються раз в місяць на кожне авто та актів списання. Чи потрібно ще зберігати РРО на кожну операцію заправки авто?

Чи обов’язково мати чеки РРО на кожну операцію заправки?

На наш погляд, ні, не обов’язково. Це питання ми частково розглядали тут.

Там ми зазначили, що відпуск наперед оплаченого пального за талонами не потребує додаткового оформлення саме розрахункової операції. Адже юрособа, яка придбаває пальне за допомогою бланків-дозволів (талонів), перед їх отриманням оплачує вартість пального, що відповідає їх номіналу. АЗС, своєю чергою, виконує відпуск вже оплаченого пального.

Окрім того, в даній ситуації є інші первинні документи, які підтверджують господарську операцію отримання та списання пального – видаткова накладна, звіт АЗС, подорожні листи, акти списання.

Тому з точки зору підтвердження господарської операції для відображення її в бухгалтерському та податковому обліку, на наш погляд, питань виникати не повинно. Операція підтверджена.

Але маємо сказати, що АЗС повинна видати фіскальний чек РРО на відпущене за талонами пальне (див. пункти 10 та 15 Додатка 7 до протокольного рішення Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом «Технічні вимоги до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій» від 27.06.2002 р. №13, пункт 5 листа ДПАУ від 05.10.2010 р. №20886/7/10-2017). Про це згадується, наприклад, в ІПК ДФСУ від 18.04.2019 р. № 1684/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Тому як відреагує податкова служба під час податкової перевірки, якщо чеків РРО на отримане пальне не буде, ми спрогнозувати не можемо. Думка ДПС з цього питання нам невідома. Для уникнення непорозумінь може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію.

У будь-якому разі, видані АЗС чеки РРО рекомендуємо зберігати. Адже це також первинні документи і вони мають бути.

 

Чи можна ПММ без чеків віднести до складу витрат?

На це питання ми по суті відповіли вище.

У підприємства є пакет первинних документів, які підтверджують використання пального - видаткова накладна, звіт АЗС, подорожні листи, акти списання. Тож навіть у разі відсутності талонів, на підставі таких документів господарську операцію відображають в обліку.

Хоча припускаємо, що у податкової служби під час перевірки можуть виникати сумніви, чи дійсно господарські операції отримання і використання пального мали місце. Доказувати наявність господарських операцій слід залежно від особливостей кожної конкретної ситуації.

 

Чи має право підприємство відобразити податковий кредит?

Відповідь схожа до наведеного вище.

Підприємство здійснило оплату. Тому вже на цій підставі за правилом першої події воно має право відобразити податковий кредит на підставі ПН постачальника.

Поряд з цим є документи на підтвердження другої події – отримання пального. Це накладна постачальника і звіт АЗС.

Хоча припускаємо, що у податкової служби під час перевірки можуть виникати сумніви, чи дійсно господарські операції отримання і використання пального мали місце. Доказувати наявність господарських операцій слід залежно від особливостей кожної конкретної ситуації.

 

Чи може вважатися вартість ПММ додатковим благом працівників, які користувалися автомобілями?

Додаткове благо виникає у разі отримання працівниками від підприємства безоплатно товарів, робіт, послуг (див. пп. 164.2.17 ПКУ).

Якщо ж авто використовувалися у господарській діяльності підприємства, а не для особистих потреб працівників, немає підстав вважати вартість ПММ, використаним авто, додатковим благом працівників.

 ***

Читайте також: Заправка авто у вихідний та використання в особистих цілях: чи є додаткове благо?

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Експорт та реімпорт товару, який не вдалося доставити іноземному покупцю
    Підприємство відвантажило товар на експорт у травні 2024 р., оформило МД та зареєструвало ПН за нульовою ставкою. Митниця країни покупця не пропустила товар, тому в червні автомобіль повернувся в Україну. При поверненні товару було оформлено МД як ввезення на митну територію України. Чи потрібно реєструвати РК до ПН на повернення? Який бухоблік цієї ситуації?
    19.07.202419
  • Був алкогольний відділ у магазині, а стало кафе-бар: що робити з РРО та алколіцензією?
    ТОВ має ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями у відділі магазину. Тепер замість цього відділу ТОВ планує відкрити кафе-бар. Що для цього потрібно зробити?
    18.07.202424
  • Чи можна проводити через ПРРО готівкову плату за оренду рухомого майна?
    Виробник кондитерської продукції, має ліцензовану торгову марку та логотип. Продукція реалізовується ФОПам, під реалізацію продукції покупцям в оренду надаються вивіски (лайт-бокси) та холодильне обладнання. Це неосновний вид діяльності. Чи можна при оплаті готівкою за послуги оренди використовувати ПРРО?
    16.07.202429
  • Як організувати готівкові операції у мережі торгових точок?
    На підприємстві є декілька структурних підрозділів, які теріторіально віддалені і продають товари з використанням РРО. Каса в офісі недоцільна через територіальну віддаленість підрозділів. На більшості з них організована інкасація виручки до банку. Чи можна на одному з підрозділів (більшого розміру) створити касу, до якої буде здаватись виручка, що перевищує встановлений ліміт каси, з меншого структурного підрозділу?
    01.07.2024455
  • Як виправити помилку у розіділі 6 заяви про реєстрацію КОРО?
    Допущено помилку в заяві про реєстрацію КОРО форма №1-КОРО, а саме у розділі 6 неправильно вказано кількість аркушів КОРО. Як виправити цю помилку?
    13.06.202428