Чи обов’язково мати чеки РРО на кожну операцію заправки?
На наш погляд, ні, не обов’язково. Це питання ми частково розглядали тут.
Там ми зазначили, що відпуск наперед оплаченого пального за талонами не потребує додаткового оформлення саме розрахункової операції. Адже юрособа, яка придбаває пальне за допомогою бланків-дозволів (талонів), перед їх отриманням оплачує вартість пального, що відповідає їх номіналу. АЗС, своєю чергою, виконує відпуск вже оплаченого пального.
Окрім того, в даній ситуації є інші первинні документи, які підтверджують господарську операцію отримання та списання пального – видаткова накладна, звіт АЗС, подорожні листи, акти списання.
Тому з точки зору підтвердження господарської операції для відображення її в бухгалтерському та податковому обліку, на наш погляд, питань виникати не повинно. Операція підтверджена.
Але маємо сказати, що АЗС повинна видати фіскальний чек РРО на відпущене за талонами пальне (див. пункти 10 та 15 Додатка 7 до протокольного рішення Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом «Технічні вимоги до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій» від 27.06.2002 р. №13, пункт 5 листа ДПАУ від 05.10.2010 р. №20886/7/10-2017). Про це згадується, наприклад, в ІПК ДФСУ від 18.04.2019 р. №1684/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.
Тому як відреагує податкова служба під час податкової перевірки, якщо чеків РРО на отримане пальне не буде, ми спрогнозувати не можемо. Думка ДПС з цього питання нам невідома. Для уникнення непорозумінь може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію.
У будь-якому разі, видані АЗС чеки РРО рекомендуємо зберігати. Адже це також первинні документи і вони мають бути.
Чи можна ПММ без чеків віднести до складу витрат?
На це питання ми по суті відповіли вище.
У підприємства є пакет первинних документів, які підтверджують використання пального - видаткова накладна, звіт АЗС, подорожні листи, акти списання. Тож навіть у разі відсутності талонів, на підставі таких документів господарську операцію відображають в обліку.
Хоча припускаємо, що у податкової служби під час перевірки можуть виникати сумніви, чи дійсно господарські операції отримання і використання пального мали місце. Доказувати наявність господарських операцій слід залежно від особливостей кожної конкретної ситуації.
Чи має право підприємство відобразити податковий кредит?
Відповідь схожа до наведеного вище.
Підприємство здійснило оплату. Тому вже на цій підставі за правилом першої події воно має право відобразити податковий кредит на підставі ПН постачальника.
Поряд з цим є документи на підтвердження другої події – отримання пального. Це накладна постачальника і звіт АЗС.
Хоча припускаємо, що у податкової служби під час перевірки можуть виникати сумніви, чи дійсно господарські операції отримання і використання пального мали місце. Доказувати наявність господарських операцій слід залежно від особливостей кожної конкретної ситуації.
Чи може вважатися вартість ПММ додатковим благом працівників, які користувалися автомобілями?
Додаткове благо виникає у разі отримання працівниками від підприємства безоплатно товарів, робіт, послуг (див. пп. 164.2.17 ПКУ).
Якщо ж авто використовувалися у господарській діяльності підприємства, а не для особистих потреб працівників, немає підстав вважати вартість ПММ, використаним авто, додатковим благом працівників.
***
Читайте також: Заправка авто у вихідний та використання в особистих цілях: чи є додаткове благо?
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити