• Посилання скопійовано

У нового ТОВ є декілька торгівельних точок: як розраховувати ліміт каси?

У новоствореного ТОВ є декілька торгівельних точок (павільйонів). Як розраховувати ліміт каси? Потрібно на кожну точку встановлювати окремий ліміт? Чи є торгова точка відокремленим підрозділом? Чи може продавець продовольчих товарів бути під підпис ознайомлений з наказом про ліміт каси і нести відповідальність за дотримання ліміту каси, чи для цього необхідно мати касира (ТОВ має директора і продавців на торгових точках)?

Ліміт каси розраховується згідно з нормами Положення №148. Тому відповіді на наведені питання шукаємо саме в цьому Положенні.

Згідно із пп. 2 п. 3 Положення №148відокремлені підрозділи - філії, представництва, відділення, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України, та інші структурні підрозділи (стаціонарні або пересувні), де реалізуються товари, надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.

Таким чином, з точки зору Положення №148 торгові точки є відокремленими підрозділами.

Відповідно до пп. 50 Положення №148, установа, підприємство, небанківський надавач платіжних послуг затверджує внутрішніми документами установлений ліміт каси. Для відокремлених підрозділів ліміт каси установлюється і доводиться до їх відома відповідним внутрішнім документом установи, підприємства - юридичної особи, небанківського надавача платіжних послуг.

Таким чином, ліміт каси встановлюється окремо для кожної торгової точки.

 

Чи може продавець продовольчих товарів бути під підпис ознайомлений з наказом про ліміт каси і нести відповідальність за дотримання ліміту каси, чи для цього необхідно мати касира?

Так, може.

Відповідно до п. 45 Положення №148, установи/підприємства, штатним розписом яких не передбачено посади касира, виконання його обов'язків покладають на бухгалтера чи іншого працівника, з яким укладається договір про повну матеріальну відповідальність, відповідно до письмового розпорядження керівника. Таким чином, обов’язки касира торгової точки (відокремленого підрозділу) можна покласти на продавця.

Нагадаємо, що повна матеріальна відповідальність покладається лише на працівників, що працюють з матеріальними цінностями і настає у разі нестачі матеріальних цінностей з вини працівника – докладніше про це тут.

Повна матеріальна відповідальність не може наставати за недотримання касиром ліміту каси. Дотримання касиром ліміту каси – це його трудовий обов’язок, за невиконання якого може наставати дисциплінарна відповідальність – див. ст. 147 – 152 КЗпП.

Матеріальна відповідальність настає лише у тому разі, коли працівник заподіяв шкоду підприємству – див. ст. 130 КЗпП і нашу новину тут>>

Зараз вже немає фінансової відповідальності підприємств за недотримання ліміту каси, тому касир не може заподіяти матеріальну шкоду підприємству тим, що з його вини було перевищено ліміт каси. Існує тільки адмінштраф за несвоєчасне здавання виторгу до банку – див. нашу новину тут. Цей штраф накладається не на підприємство, а на осіб, відповідальних за здавання виторгу. Тож якщо на самого касира покладена відповідальність за здавання виторгу, адмінштраф буде накладено саме на нього. Цей адмінштраф накладають органи Національної поліції за ст. 222 КУпАП,  але на практиці вони цього не роблять – див. нашу консультацію тут>>

 ***

Читайте також: Ліміт каси: пам’ятка для директорів та бухгалтерів (dtkt.ua)

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи потрібно вести касову книгу за операціями на рахунку 308 та як складати касові ордери?
    Який кореспондуючий рахунок необхідно вказати у прибутковому ордері при прийомі коштів за послуги через ПРРО? Як саме відображати операції у касовій книзі, якщо на кінець дня всю виручку передаємо з рахунку 308 на рахунок 301? Чи потрібно виписувати видатковий ордер для рахунку 308 і прибутковий на рахунок 301 на суму цих коштів? Які коресподуючі рахунки вказувати в видатковому ордері та в прибутковому?
    24.04.20248412
  • Які електронні підписи та печатки можуть застосовуватись в ПРРО?
    Чи можна використовувати електронні печатки, а не іменні ключі касирів для програмного РРО? Чи не буде це порушенням порядка проведення розрахункових операцій?
    02.04.202448
  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    28.03.20241 433
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.2024109
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202488