• Посилання скопійовано

Готівково-безготівкові розрахунки за ненадані послуги через воєнний стан

Туроператор на ІІІ групі ЄП (5%) отримав від клієнта передплату готівкою за послуги через касу, але у зв'язку з воєнним станом, послуги не надали. Товариство призупинило діяльність. Повернути кошти через касу підприємство не може. Чи можна повернути кошти у безготівковій формі за заявою клієнта на вказані ним реквізити під час воєнного стану?

Відповідно до п. 1 ст. 901 ЦКУ за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

У ст. 526 ЦКУ зазначено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Виконання зобов’язань, реалізація, зміна та припинення певних прав у договірному зобов’язанні можуть бути зумовлені вчиненням або утриманням від вчинення однією із сторін у зобов’язанні певних дій чи настанням інших обставин, передбачених договором, у тому числі обставин, які повністю залежать від волі однієї із сторін.

Тож, якщо сторони домовилися про повернення передоплати в безготівковій формі, то законодавчих обмежень тут немає, навіть на час воєнного стану.

Тобто, в даному випадку, туроператор може повернути аванс за ненадані послуги через введення воєнного стану у безготівковій формі шляхом перерахування на реквізити банку вказані клієнтом в заяві, незважаючи на те, що попередньо послуга була проплачена готівковою через касу туроператора.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Як відобразити в фіскальному чеку продаж ліків за програмою «Доступні ліки»?
    Аптека працює за програмою «Доступні ліки». Наразі сума компенсації відображається в графі 19 чека РРО - «кредитні кошти». Як правильно відобразити кількість товару в чеку РРО, щоденній підсумковій ПН і надалі при отриманні відшкодування від НСЗУ, коли частину вартості (наприклад, з 100 грн – 40 грн) сплачує покупець, а решту (60 грн) компенсує НСЗУ?
    01.07.202514
  • Ліміт готівкової виплати працівнику за авансовим звітом
    Чи може підприємство видати з каси працівнику 120 тис. грн для відшкодування його особистих коштів, витрачених на придбання товару для потреб підприємства, на підставі поданого авансового звіту? Чи є обмеження на таку готівкову операцію?
    23.06.20251 6221
  • Оплата послуг проживання через сайт готелю: чи застосовувати ПРРО?
    Суб’єкт господарювання отримує оплату за послуги проживання: попередня оплата через сайт. Зарахування коштів проводиться за реєстром через небанківську фінустанову. Остаточний рахунок при заселенні. Чи потрібно при отриманні авансу через сайт застосовувати ПРРО? Чи можна не зазначати в чеку ПРРО – попередня оплата? Якщо кошти щодо авансу будуть зараховані на поточний рахунок через фінустанову, то коли визнавати ПЗ з ПДВ?
    18.06.202538
  • Розрахунки між юридичними особами через LiqPay: чи можна?
    Чи можуть юридичні особи в Україні здійснювати між собою розрахунки за товари та послуги за допомогою платіжного сервісу LiqPay?
    17.06.2025803
  • Чи потрібно формувати видатковий чек при поверненні товару, якщо попередня оплата не повертається?
    ФОП ІІ групи (інтернет-магазин) отримує попередню оплату 200 грн, на яку вибиває чек ПРРО "Попередня оплата за замовлення №". Товар відправляється Новою Поштою, другий чек ПРРО Checkbox формується в момент отримання товару покупцем. Чи формувати видатковий чек, якщо покупець відмовляється від товару і попередня оплата не повертається, або товар повертається через 14 днів?
    11.06.202564