• Посилання скопійовано

ФОП-готельєр не надає фіскальні чеки: чи правильно це?

Готель надає готельні послуги через ФОПа. При заселені в готельний номер працівник, який знаходиться у відрядженні (надає наказ про відрядження) сплачує корпоративною карткою або готівкою. На підтвердження оплати готель надає працівнику наступні документи: рахунок, квитанцію про сплату, чек терміналу, але не надає фіскальний чек. Чи достатньо цих документів для визнання витрат на відрядження?

У 2021 році ФОП – платники єдиного податку мають можливість не застосовувати РРО, якщо їхній річний дохід не перевищує 1320 тис. грн. Докладніше про це ми писали тут та тут.

Отже, якщо ФОП має право працювати без РРО, і він не застосовує РРО, то він не зможе видавати фіскальні чеки, і це не є порушенням вимог закону. При цьому ФОП може приймати оплату у будь-якій формі, в тому числі платіжними картками через POS-термінал.

Чек терміналу свідчить лише про списання коштів з картки працівника, та не є підставою для визнання витрат, які здійснив працівник у відрядженні. Витрати працівника на оплату готелю в даному випадку будуть підтверджені готельним рахунком та квитанціями про сплату, які виписує ФОП та скріплює своїм підписом.

До авансового звіту слід додати готельний рахунок та квитанцію про сплату, які будуть підтвердженням витрат працівника на відрядження, і відповідно, витрат його роботодавця.

Це стосується звітування відрядженого працівника та визнання витрат на відрядження та в бухобліку, для яких наявність чека POS-терміналу не вимагається.

А ось касове Положення №148 вимагає додавання до авансового звіту чека POS-терміналу. Згідно з п. 20 Положення №148, фізичні особи - довірені особи установ/підприємств - юридичних осіб, які відповідно до законодавства України одержали готівку з поточного рахунку із застосуванням корпоративного електронного платіжного засобу або особистого електронного платіжного засобу, використовують її за призначенням без оприбуткування в касі. Зазначені довірені особи подають до бухгалтерії установи/підприємства звіт про використання готівки разом із підтвердними документами в установлені строки і порядку, визначені для підзвітних осіб законодавством України, а також документи про одержання готівки з поточного рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала) разом з невитраченим залишком готівки.

Проте ані Положення №148, ані ПКУ не передбачають санкцій за відсутність чека POS-терміналу при поданні авансового звіту.

Висновки:

  • Готельний рахунок та квитанція про його оплату, виписана та підписана ФОП, є достатньою підставою для визнання витрат на відрядження в бухобліку;
  • Наявність чеку POS-терміналу вимагається Положенням №148, але немає санкцій за його відсутність.

Додатково читайте нашу статтю про картковий підзвіт тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202457
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024103
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024569
  • Міжнародні пасажирські перевезення: чи потрібно застосовувати РРО?
    ТОВ, платник єдиного податку за ставкою 5%, займається регулярними міжнародними перевезеннями. Водії на маршруті за готівку продають квитки (свій бланк, без серії та номера). Кошти отримані за квитки водії протягом рейсу витрачають на пальне, ремонт та інше. Після закінчення рейсу залишок готівки здається в касу ТОВ, касир оприбутковує готівку в сумі проданих квитків і вносить на рахунок ТОВ. Чи необхідно в даній ситуації застосовувати РРО?
    05.02.202499
  • Через збій в роботі інтернет-провайдера не видали чек покупцю: які наслідки?
    22.11.2023 р. через збій в роботі інтернет-провайдера списалися кошти з картки покупця, а через ПРРО підприємства (платник єдиного податку) чеки не сформувались і не потрапили до Z-звіту. Тепер звіти ПРРО не співпадають з сумою коштів, яку отримало підприємство. Як бути з грошовими коштами: повернути покупцю? Чи є якийсь вихід?
    09.01.202477