• Посилання скопійовано

ФОП-готельєр не надає фіскальні чеки: чи правильно це?

Готель надає готельні послуги через ФОПа. При заселені в готельний номер працівник, який знаходиться у відрядженні (надає наказ про відрядження) сплачує корпоративною карткою або готівкою. На підтвердження оплати готель надає працівнику наступні документи: рахунок, квитанцію про сплату, чек терміналу, але не надає фіскальний чек. Чи достатньо цих документів для визнання витрат на відрядження?

У 2021 році ФОП – платники єдиного податку мають можливість не застосовувати РРО, якщо їхній річний дохід не перевищує 1320 тис. грн. Докладніше про це ми писали тут та тут.

Отже, якщо ФОП має право працювати без РРО, і він не застосовує РРО, то він не зможе видавати фіскальні чеки, і це не є порушенням вимог закону. При цьому ФОП може приймати оплату у будь-якій формі, в тому числі платіжними картками через POS-термінал.

Чек терміналу свідчить лише про списання коштів з картки працівника, та не є підставою для визнання витрат, які здійснив працівник у відрядженні. Витрати працівника на оплату готелю в даному випадку будуть підтверджені готельним рахунком та квитанціями про сплату, які виписує ФОП та скріплює своїм підписом.

До авансового звіту слід додати готельний рахунок та квитанцію про сплату, які будуть підтвердженням витрат працівника на відрядження, і відповідно, витрат його роботодавця.

Це стосується звітування відрядженого працівника та визнання витрат на відрядження та в бухобліку, для яких наявність чека POS-терміналу не вимагається.

А ось касове Положення №148 вимагає додавання до авансового звіту чека POS-терміналу. Згідно з п. 20 Положення №148, фізичні особи - довірені особи установ/підприємств - юридичних осіб, які відповідно до законодавства України одержали готівку з поточного рахунку із застосуванням корпоративного електронного платіжного засобу або особистого електронного платіжного засобу, використовують її за призначенням без оприбуткування в касі. Зазначені довірені особи подають до бухгалтерії установи/підприємства звіт про використання готівки разом із підтвердними документами в установлені строки і порядку, визначені для підзвітних осіб законодавством України, а також документи про одержання готівки з поточного рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала) разом з невитраченим залишком готівки.

Проте ані Положення №148, ані ПКУ не передбачають санкцій за відсутність чека POS-терміналу при поданні авансового звіту.

Висновки:

  • Готельний рахунок та квитанція про його оплату, виписана та підписана ФОП, є достатньою підставою для визнання витрат на відрядження в бухобліку;
  • Наявність чеку POS-терміналу вимагається Положенням №148, але немає санкцій за його відсутність.

Додатково читайте нашу статтю про картковий підзвіт тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    Сьогодні 11:04212
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705