Головна Усі консультації Держрегулювання Готівковий обіг та каса

Заміна РРО на новий: які дії?

У підприємства є касовий апарат, що зареєстрований в 2015 році. Зараз купили новий. Який порядок дій? Старий потрібно вивести з експлуатації, треба подати якусь заяву в податкову? Як заповнити на новий РРО заяву? Це вважається перереєстрацією?

В даній ситуації щодо РРО, зареєстрованого в 2015 році, слід скасувати реєстрацію, керуючись главою 4 розділу ІІ Порядку № 547 (https://docs.dtkt.ua/doc/1217.1792.0) , оскільки в нього закінчився визначений законодавством строк експлуатації РРО.

Строк служби РРО – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність РРО, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів (п. 2 Порядку №601).

Фактично після закінчення строку служби РРО виробник не гарантує подальшу працездатність такого РРО в цілому, його комплектувальних вузлів та складових частин, а також не гарантує збереження інформації у фіскальній пам’яті такого апарата, тобто реалізації фіскальних функцій, які є обов’язковими для РРО відповідно до вимог Закону про РРО.

У випадку якщо виробником (постачальником) не встановлено строку служби (а це стосується здебільшого старих моделей касових апаратів), слід керуватися нормою щодо семирічного з моменту введення в експлуатацію, але не більше дев’яти років від дати випуску, строку служби апарата, яка встановлена Порядком доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів, затвердженим рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України від 30 листопада 1999 року № 11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.03.2000 р. за № 133/4354.

Тож, якщо у попереднього РРО закінчився строк служби, можна скористатися даним пунктом.

Реєстрацію РРО також слід скасувати, якщо виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Державного реєстру РРО.

Скасування реєстрації РРО здійснюється за заявою суб’єкта господарювання, за  формою № 4-РРО (п. 2 глави 4 розділу II Порядку № 547). Також заяву про скасування РРО можна подати і в електронному вигляді за формою №4-РРО (J/F1313601).

Зразок повнення заяви за формою №4-РРО надає ГУ ДПС у Закарпатській області, який можна подивитися тут: https://zak.tax.gov.ua/data/files/248875.pdf

Рішення про скасування реєстрації РРО оформлюється за формою № 5-РРО (додаток 5). Таке рішення підписується керівником контролюючого органу за місцем реєстрації РРО або уповноваженою особою контролюючого органу.

Після чого потрібно подати заяву на реєстрацію нового РРО. Реєстрація РРО здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку суб'єкта господарювання як платника податків (п. 3 глави 2 розділу II Порядку № 547).

Для реєстрації РРО потрібно подати до контролюючого органу заяву про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-РРО (додаток 1) (п. 4 глави 2 розділу II Порядку № 547). Обравши перед цим центр сервісного обслуговування.

Реєстраційна заява підписується керівником підприємства або фізичною особою - підприємцем чи представником суб’єкта господарювання за умови наявності документів, що посвідчують його особу та підтверджують надані йому повноваження, а також виконання вимог щодо електронної ідентифікації у разі подання заяви в електронній формі із зазначенням дати подання. Усі розділи реєстраційної заяви підлягають обов’язковому заповненню.

Зразок заповнення форми №1-РРО надає ДПС у Херсонській області див. тут: https://kherson.tax.gov.ua/data/files/258046.pdf

Крім того, заяву можна подати і через електронний кабінет. Для цього у розділі «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету необхідно створити документ за формою «J1311401 – Заява про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою №1-РРО».

Реєстрація РРО здійснюватиметься у такій послідовності:

  • суб’єкт господарювання-власник РРО подає заяву про реєстрацію РРО через Електронний кабінет платника ДФС;
  • ДФС направляє до центру сервісного обслуговування довідку про резервування фіскального номера (дійсна три дні);
  • центр сервісного обслуговування вводить РРО в експлуатацію та направляє до контрольного органу, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО;
  • ДФС видає реєстраційне посвідчення РРО.

Головне управління ДПС у м. Києві звертає увагу на те, як заповнити форму №1-РРО в електронному кабінеті в чотири кроки знаючи реєстраційний номер екземпляра РРО, див. тут:

https://kyiv.tax.gov.ua/data/material/000/345/439880/YAk_zapovnyuvati_zayavu_za_formoyu_1_RRO_.pdf

Отже, заміна РРО на новий здійснюється через скасування реєстрації попереднього РРО та реєстрацію нового РРО. Через перереєстрацію цього здійснити не можна, оскільки це  не передбачено главою 3 розділу ІІ Порядку №547.

 

Процедура перереєстрації передбачена лише для одного й того самого РРО з одним фіскальним номером. Фіскальний номер РРО автоматично формується в інформаційно-телекомунікаційній системі ДПС при резервуванні фіскального номера, є єдиним для всього інформаційного простору України, не змінюється при перереєстрації РРО і зберігається за РРО до дати скасування його реєстрації. Перереєстрація РРО здійснюється з метою використання РРО в іншій господарській одиниці в межах одного СГ (п. 1 глави 3 розділу II Порядку № 547)

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 58 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Щербина Світлана
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Держрегулювання / Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 3

Новини по темі

Консультації по темі