• Посилання скопійовано

Заміна РРО на новий: які дії?

У підприємства є касовий апарат, що зареєстрований в 2015 році. Зараз купили новий. Який порядок дій? Старий потрібно вивести з експлуатації, треба подати якусь заяву в податкову? Як заповнити на новий РРО заяву? Це вважається перереєстрацією?

В даній ситуації щодо РРО, зареєстрованого в 2015 році, слід скасувати реєстрацію, керуючись главою 4 розділу ІІ Порядку №547 (https://docs.dtkt.ua/doc/1217.1792.0) , оскільки в нього закінчився визначений законодавством строк експлуатації РРО.

Строк служби РРО – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність РРО, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів (п. 2 Порядку №601).

Фактично після закінчення строку служби РРО виробник не гарантує подальшу працездатність такого РРО в цілому, його комплектувальних вузлів та складових частин, а також не гарантує збереження інформації у фіскальній пам’яті такого апарата, тобто реалізації фіскальних функцій, які є обов’язковими для РРО відповідно до вимог Закону про РРО.

У випадку якщо виробником (постачальником) не встановлено строку служби (а це стосується здебільшого старих моделей касових апаратів), слід керуватися нормою щодо семирічного з моменту введення в експлуатацію, але не більше дев’яти років від дати випуску, строку служби апарата, яка встановлена Порядком доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів, затвердженим рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України від 30 листопада 1999 року №11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.03.2000 р. за №133/4354.

Тож, якщо у попереднього РРО закінчився строк служби, можна скористатися даним пунктом.

Реєстрацію РРО також слід скасувати, якщо виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Державного реєстру РРО.

Скасування реєстрації РРО здійснюється за заявою суб’єкта господарювання, за  формою №4-РРО (п. 2 глави 4 розділу II Порядку №547). Також заяву про скасування РРО можна подати і в електронному вигляді за формою №4-РРО (J/F1313601).

Зразок повнення заяви за формою №4-РРО надає ГУ ДПС у Закарпатській області, який можна подивитися тут: https://zak.tax.gov.ua/data/files/248875.pdf

Рішення про скасування реєстрації РРО оформлюється за формою №5-РРО (додаток 5). Таке рішення підписується керівником контролюючого органу за місцем реєстрації РРО або уповноваженою особою контролюючого органу.

Після чого потрібно подати заяву на реєстрацію нового РРО. Реєстрація РРО здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку суб'єкта господарювання як платника податків (п. 3 глави 2 розділу II Порядку №547).

Для реєстрації РРО потрібно подати до контролюючого органу заяву про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою №1-РРО (додаток 1) (п. 4 глави 2 розділу II Порядку №547). Обравши перед цим центр сервісного обслуговування.

Реєстраційна заява підписується керівником підприємства або фізичною особою - підприємцем чи представником суб’єкта господарювання за умови наявності документів, що посвідчують його особу та підтверджують надані йому повноваження, а також виконання вимог щодо електронної ідентифікації у разі подання заяви в електронній формі із зазначенням дати подання. Усі розділи реєстраційної заяви підлягають обов’язковому заповненню.

Зразок заповнення форми №1-РРО надає ДПС у Херсонській області див. тут: https://kherson.tax.gov.ua/data/files/258046.pdf

Крім того, заяву можна подати і через електронний кабінет. Для цього у розділі «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету необхідно створити документ за формою «J1311401 – Заява про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою №1-РРО».

Реєстрація РРО здійснюватиметься у такій послідовності:

  • суб’єкт господарювання-власник РРО подає заяву про реєстрацію РРО через Електронний кабінет платника ДФС;
  • ДФС направляє до центру сервісного обслуговування довідку про резервування фіскального номера (дійсна три дні);
  • центр сервісного обслуговування вводить РРО в експлуатацію та направляє до контрольного органу, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО;
  • ДФС видає реєстраційне посвідчення РРО.

Головне управління ДПС у м. Києві звертає увагу на те, як заповнити форму №1-РРО в електронному кабінеті в чотири кроки знаючи реєстраційний номер екземпляра РРО, див. тут:

https://kyiv.tax.gov.ua/data/material/000/345/439880/YAk_zapovnyuvati_zayavu_za_formoyu_1_RRO_.pdf

Отже, заміна РРО на новий здійснюється через скасування реєстрації попереднього РРО та реєстрацію нового РРО. Через перереєстрацію цього здійснити не можна, оскільки це  не передбачено главою 3 розділу ІІ Порядку №547.

 

Процедура перереєстрації передбачена лише для одного й того самого РРО з одним фіскальним номером. Фіскальний номер РРО автоматично формується в інформаційно-телекомунікаційній системі ДПС при резервуванні фіскального номера, є єдиним для всього інформаційного простору України, не змінюється при перереєстрації РРО і зберігається за РРО до дати скасування його реєстрації. Перереєстрація РРО здійснюється з метою використання РРО в іншій господарській одиниці в межах одного СГ (п. 1 глави 3 розділу II Порядку №547)

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024243
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705