В даній ситуації щодо РРО, зареєстрованого в 2015 році, слід скасувати реєстрацію, керуючись главою 4 розділу ІІ Порядку №547 (https://docs.dtkt.ua/doc/1217.1792.0) , оскільки в нього закінчився визначений законодавством строк експлуатації РРО.
Строк служби РРО – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність РРО, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів (п. 2 Порядку №601).
Фактично після закінчення строку служби РРО виробник не гарантує подальшу працездатність такого РРО в цілому, його комплектувальних вузлів та складових частин, а також не гарантує збереження інформації у фіскальній пам’яті такого апарата, тобто реалізації фіскальних функцій, які є обов’язковими для РРО відповідно до вимог Закону про РРО.
У випадку якщо виробником (постачальником) не встановлено строку служби (а це стосується здебільшого старих моделей касових апаратів), слід керуватися нормою щодо семирічного з моменту введення в експлуатацію, але не більше дев’яти років від дати випуску, строку служби апарата, яка встановлена Порядком доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів, затвердженим рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України від 30 листопада 1999 року №11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.03.2000 р. за №133/4354.
Тож, якщо у попереднього РРО закінчився строк служби, можна скористатися даним пунктом.
Реєстрацію РРО також слід скасувати, якщо виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Державного реєстру РРО.
Скасування реєстрації РРО здійснюється за заявою суб’єкта господарювання, за формою №4-РРО (п. 2 глави 4 розділу II Порядку №547). Також заяву про скасування РРО можна подати і в електронному вигляді за формою №4-РРО (J/F1313601).
Зразок повнення заяви за формою №4-РРО надає ГУ ДПС у Закарпатській області, який можна подивитися тут: https://zak.tax.gov.ua/data/files/248875.pdf
Рішення про скасування реєстрації РРО оформлюється за формою №5-РРО (додаток 5). Таке рішення підписується керівником контролюючого органу за місцем реєстрації РРО або уповноваженою особою контролюючого органу.
Після чого потрібно подати заяву на реєстрацію нового РРО. Реєстрація РРО здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку суб'єкта господарювання як платника податків (п. 3 глави 2 розділу II Порядку №547).
Для реєстрації РРО потрібно подати до контролюючого органу заяву про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою №1-РРО (додаток 1) (п. 4 глави 2 розділу II Порядку №547). Обравши перед цим центр сервісного обслуговування.
Реєстраційна заява підписується керівником підприємства або фізичною особою - підприємцем чи представником суб’єкта господарювання за умови наявності документів, що посвідчують його особу та підтверджують надані йому повноваження, а також виконання вимог щодо електронної ідентифікації у разі подання заяви в електронній формі із зазначенням дати подання. Усі розділи реєстраційної заяви підлягають обов’язковому заповненню.
Зразок заповнення форми №1-РРО надає ДПС у Херсонській області див. тут: https://kherson.tax.gov.ua/data/files/258046.pdf
Крім того, заяву можна подати і через електронний кабінет. Для цього у розділі «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету необхідно створити документ за формою «J1311401 – Заява про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою №1-РРО».
Реєстрація РРО здійснюватиметься у такій послідовності:
- суб’єкт господарювання-власник РРО подає заяву про реєстрацію РРО через Електронний кабінет платника ДФС;
- ДФС направляє до центру сервісного обслуговування довідку про резервування фіскального номера (дійсна три дні);
- центр сервісного обслуговування вводить РРО в експлуатацію та направляє до контрольного органу, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО;
- ДФС видає реєстраційне посвідчення РРО.
Головне управління ДПС у м. Києві звертає увагу на те, як заповнити форму №1-РРО в електронному кабінеті в чотири кроки знаючи реєстраційний номер екземпляра РРО, див. тут:
https://kyiv.tax.gov.ua/data/material/000/345/439880/YAk_zapovnyuvati_zayavu_za_formoyu_1_RRO_.pdf
Отже, заміна РРО на новий здійснюється через скасування реєстрації попереднього РРО та реєстрацію нового РРО. Через перереєстрацію цього здійснити не можна, оскільки це не передбачено главою 3 розділу ІІ Порядку №547.
Процедура перереєстрації передбачена лише для одного й того самого РРО з одним фіскальним номером. Фіскальний номер РРО автоматично формується в інформаційно-телекомунікаційній системі ДПС при резервуванні фіскального номера, є єдиним для всього інформаційного простору України, не змінюється при перереєстрації РРО і зберігається за РРО до дати скасування його реєстрації. Перереєстрація РРО здійснюється з метою використання РРО в іншій господарській одиниці в межах одного СГ (п. 1 глави 3 розділу II Порядку №547)
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити